MINI Cooper nu este o masina tipica, nu este una comuna si se gaseste destul de greu pe piata second-hand, mai ales in Romania.
Pare foarte potrivita pentru fete, desi nici baietii n-ar zice nu, mai ales ca vor descoperi o masina destul de practica si destul de spatioasa. Pentru segmentul despre care vorbim, desigur.
Ce versiuni sunt disponibile?
Sa vorbim totusi despre lucrurile care conteaza si anume despre motorizari.
Noi am testat un MINI Cooper S, foarte rar pe drumurile noastre.
Ai de ales intre patru variante pe benzina, cu puteri cuprinse intre 95 si 210 cai putere. Recomandarea noastra este sa eviti cea mai putin puternica varianta pentru ca propulsorul de 1,6 litri nu iti va aduce nicio satisfactie si de cele mai multe ori trebuie turat pana aproape de linia rosie pentru a arata ce poate.
Daca nevoia ta de viteza nu este accentuata, alege varianta de 120 de cai putere in locul celei de 175. Vei obtine un consum decent si nici nu vei ramane de caruta.
Totusi, daca vrei sa mergi repede alege un Cooper S, pentru ca motorul 1,6 litri supraalimentat este extraordinar. Nu vei ramane niciodata fara putere, indiferent de turatie.
Motorul trage liniar, iar sunetul este incantator. Si pentru ca incepand cu 2007 MINI a oferit posibilitatea de a echipa masina cu sistemul Start/Stop, consumul de benzina in mediu urban va fi cu mult sub asteptari. Cea mai puternica, JCW, este cu adevarat performanta, dar este foarte rara si la preturi foarte ridicate.
Tot la capitolul motorizari trebuie amintita si versiunea diesel, cu un motor de 1,6 litri ce produce 110 cai putere si care a fost lansata pe piata in 2008. Este cea mai buna varianta daca ai nevoie de o masina cu care sa iti faci treaba in oras si nici nu te va dezamagi atunci cand vei pleca spre munte sau spre mare, pentru ca ofera suficient cuplu pentru oferi un ritm decent. Trebuie sa mai stii ca exista posibilitatea de a alege o cutie de viteze automata, ce echipeaza si masina noastra de test. Schimbarile sunt line, destul de rapide, iar padelele de pe volan s-ar putea sa te atraga si sa te transforme intr-un mic pilot. Totusi, cutia manuala este mult mai potrivita pentru genul acesta de masina, pentru ca iti va aduce mai multe satisfactii.
La ce trebuie sa fii atent?
In cateva cazuri rare, clientii MINI au raportat probleme legate de cutia de viteze manuala cu sase trepte care poate ceda si trebuie inlocuita. Acelasi lucru se poate spune si despre ambreiaj, mai ales pentru versiunea Cooper S.
Au fost plangeri din partea posesorilor, pentru ca acesta incepe sa patineze si trebuie schimbat, iar aceasta operatiune este una destul de costisitoare si nu ar trebui facuta decat la un service autorizat. O alta problema ce a fost semnalata, in cazuri izolate, este legata de sistemul Start/Stop, care se poate defecta si poate opri masina in intersectii, mai ales la viteze mici de deplasare, iar acesta problema nu poate fi rezolvata la un service independent.
Au mai existat ceva discutii legate de calitatea asamblarilor din interior, pentru ca dupa un numar mai mare de kilometri si in combinatie cu drumurile mai prost asfaltate ar aparea zgomote deranjante de la plasticele din interior.
Unii dintre soferi s-au mai plans de defectarea boxelor, care distorsioneaza sunetul si incep sa baraie, dar fel, in cazuri izolate.
Imbucurator este faptul ca nu au prea existat plangeri legate de sistemul de suspensie sau de cel al directiei. Per total, problemele de fiabilitate ale modelelor britanice au fost semnalate destul de rar.
Cat costa?
Cea mai mare dificultate pe care o vei intalni este legata de gasirea masinii. Nu sunt prea multe la vanzare pe piata second din Romania. Pe Autovit.ro cel mai ieftin MINI, model din 2003, e la 6.750 euro pentru motorizarea de 125 CP si 83.000 de km la bord.
Pentru versiunile mai noi, dupa 2007, preturile pornesc de la 13.780 euro si trec, in unele cazuri si de 20.000 euro.
MINI Cooper nu este un model popular, asa ca vei avea o masina „exclusivista”, cu un puternic caracter britanic si multe modalitati de personalizare. Cu siguranta nu vei cara frigidere, dar nici nu vei sta cu rucsacul in brate.
Caracter britanic si ceva portbagaj. Nu vei gasi foarte usor un Clubman, dar asta e spre binele tau
MINI Cooper
MINIM/MAXIM: 6.750/23.400
Plus… Interior, exclusivitate.
Minus… Confort.