
La o distanta de un an dupa prezentarea conceptului la Salonului Auto de la Beijing, Lamborghini a confirmat oficial ca Urus va intra in productia de serie si astfel exclusivistul SUV va deveni al treilea model din gama constructorului italian. Insa clientii mai au ceva timp de asteptat pentru ca debutul comercial este preconizat de abia pentru anul 2017!
Zilele trecute, cu ocazia aniversarii a jumatate de secol de la infiintarea exclusivistei marci italiene, oficialii Lamborghini au confirmat ca SUV-ul Urus va intra in productia de serie si va fi comercializat incepand din anul 2017. Iar daca compania italiana a decis ca se apropie clipa reintrarii pe piata autovehiculelor de teren, inseamna ca Lamborghini a intuit ca are toate sansele sa devina “asul din maneca” al grupului VW in segmentul SUV-urilor de lux.
Ca de obicei, Lamborghini a ales un nume de taur pentru viitorul sau SUV ce isi va face intratea in scena peste aproximativ patru ani. De aceasta data numele Urus vine de la “Aurochs”, unul dintre cei mai vechi si mai impozanti tauri din istorie, insa disparut in urma cu mai bine de patru secole.
Dar poate cel mai important aspect al noului SUV este ca vorbim despre un veritabil model Lamborghini. Urus este o aparitie unica, de neconfundat prin stilul sporty si eleganta, prin liniile puternice si proportiile bine conturate dar nonconformiste pentru acest segment. Caroseria masoara 4,99 metri in lungime, insa prin inaltimea de numai 1,66 metri Urus se dovedeste considerabil mai mic prin comparatie cu oricare dintre concurentii sai directi. Iar precum taurul “Aurochs” caruia ii poarta numele, latimea atinge valoarea de 1,99 metri ceea ce ii confera o alura cu adevarat atletica.
Lamborghini afirma ca greutatea totala a viitorului SUV nu va depasi 2 tone, adica va cantari cu circa 200 kg mai putin fata de orice alt vehicul comparabil din segment. Si pentru ca noua platforma va fi realizata din otel, Lamborghini va trebui sa utilizeze o serie de artificii tehnice si tehnologii inovatoare de reducere a greutatii pentru a-si indeplini obiectivul. Una dintre solutii ar fi folosirea intensiva a fibrei de carbon, precum si optarea pentru un habitaclu cat mai “aerisit” fara elemente grele sau inutile.
La interior Urus impresioneaza prin abundenta de insertii din fibra de carbon si piele care potenteaza senzatia de sportivitate si lux. Mai mult, constructorul italian afirma ca una dintre prioritatile acestui ambitios proiect este confortul oferit pasagerilor. Astfel viitorul SUV va fi mai putin exigent ca Aventador, insa mult mai confortabil decat Gallardo. S-a optat pentru patru scaune individuale de tip scoica finisate cu piele, iar instrumentarul de bord a fost desenat pentru a simplifica operarea diverselor comenzi. Urus nu dispune de oglinzi exterioare conventionale ci de camere video de dimensiuni reduse optimizate aerodinamic prin care se monitorizeaza conditiile de trafic din spatele vehiculului. Imaginile sunt afisate prin intermediul a doua ecrane TFT, plasate ergonomic in colturile plansei de bord, in dreptul montantilor. Mai mult, filosofia de operare este una minimalista, astfel in spatele volanului sunt plasate doar padelele transmisiei cu doua ambreiaje. Iar puterea de aproximativ 600 CP si experienta Lamborghini in conceperea supersportivelor din materiale ultra-usoare garanteaza performante dinamice surprinzatoare pentru un SUV.
Constructorul italian spera ca prin explorarea acestui segment sa realizeze in premiera un model care poate fi utilizat ca principala masina a familiei, deosebit de versatil pentru utilizarea cotidiana. Astfel business-ul va creste considerabil prin atragerea unei noi categorii de clienti care acum se orienteaza catre modelele marcilor concurente. Pentru acest indraznet plan de business, Lamborghini se va concentra in special pe piete precum Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Germania, Rusia, Orientul Mijlociu si China.Totusi mai sunt aproape 4 ani pana la debutul comercial al noului Lamborghini Urus, asa ca sunt mari sanse ca actualele schite sa fie destul de mult ajustate pe parcursul anilor, in functie de evolutia tehnologica.
Insa pana atunci cum vi se pare decizia italienilor de a reveni in segmentul SUV? Credeti ca Lamborghini Urus are toate sansele sa devina o referinta in domeniu?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.