
O masina este o necesitate, mai ales daca locul tau de munca este la o distanta mai mare de casa. Masina este cea care te duce in siguranta si in vacante sau la cumparaturi, asa ca trebuie sa ai grija de ea tot timpul anului. Totusi, nimic nu e facut sa dureze o vesnicie, asa ca vine o vreme in care trebuie sa mai faci mici reparatii sau sa schimbi piese importante, pentru ca masina ta sa continue sa te duca unde ai nevoie. Daca ai un autoturism diesel, iata la care din piesele autoturismului tau trebuie sa fii atent.
Filtrul de particule
Este un filtru care retine in interiorul sau pana la 90% din cenusa sau particulele de carbon care sunt eliminate de motoarele diesel. Rolul sau este acela de a diviza particulele foarte mari in altele mici, de aceea are nevoie sa fie regenerat la un anumit numar de kilometri, in functie de varsta masinii, stilul in care a fost condusa si calitatea combustibilului cu care a fost alimentata. Poti merge la un service auto, pentru o regenerare electronica, care este facuta cu ajutorul unui tester de fabrica, sau o poti face singur, daca ai acces la o autostrada pe care poti tura motorul si poti merge constant cu o viteza mai mare decat cea normala, din interiorul orasului.
Inlocuirea unui filtru de particule poate depasi costul de 1.500 de euro, dar poti avea noroc sa gasesti si o varianta la mana a doua.
Galeria de admisie
Daca ai un BMW fabricat mai tarziu de 2008, probabil te-ai lovit deja de probleme la galeria de admisie, care este o componenta a masinilor pe care nu o poti repara, ci trebuie sa o schimbi cu totul. Din pacate, nu poti cumpara piesa after market, trebuie sa o iei noua, iar preturile nu sunt deloc mici. Poate ajunge la peste 3.000 lei pentru modelele de pana in 2010 si la aproape 5.000 lei la cele de dupa 2012.
Injectoarele
Daca masina ta nu mai are putere la plecarea de pe loc sau se poticneste atunci cand intri intr-o depasire, este foarte posibil ca problema principala sa fie injectoarele. O deficienta a acestui sistem mai poate avea ca efect si eliminarea unui fum negru prin sistemul de esapament.
Daca sesizezi aceste simptome, e indicat sa ajungi cu masina la un service, pentru a fi schimbate. Injectoarele uzate nu au cum sa fie reperate, de aceea se inlocuiesc complet cu altele noi.
Pompa de inalta presiune
Cauzele suprasolicitarii si, implicit, deteriorarii a acestei piese auto pot fi impuritatile motorinei, un filtru de motorina neschimbat la timp sau cantitatea de apa din motorina. E necesar sa ai grija la aceste detalii, pentru a prelungi cat mai mult durata de viata a pompei.
In comparatie cu motoarele pe benzina, cele de tip diesel au un randament mai ridicat, ceea ce explica si consumul mai mic de combustibil.
Ingrijeste-ti masina si verific-o periodic, ca sa nu fii nevoit sa investesti mai tarziu o suma mai mare pentru a-ti achizitiona piese noi.

Fiecare articol publicat reflectă angajamentul nostru pentru profesionalism, claritate și sprijin real, valori care stau la baza reputației Autovit.ro în piața auto din România. De la sfaturi practice și ghiduri tehnice, la analize de piață și teste auto, scriem cu aceeași responsabilitate cu care ți-ai alege următoarea mașină: informat, atent și cu gândul la ce contează cu adevărat.
Blogul Autovit.ro este mai mult decât un canal de conținut – este o extensie naturală a unei platforme de încredere, care pune accent pe nevoile reale ale utilizatorilor.
Noi suntem cei care turăm motorul informației și conectăm expertiza cu experiența.
Suntem Redacția Autovit.ro. Și suntem aici să te ținem bine informat, kilometru cu kilometru.