S-a incheiat un w-end aglomerat in ceea ce priveste evolutiile a mii de cai putere.
Acei oameni minunati si masinile lor…zburatoare a devenit, din pacate, din film…realitate!
La sfarsitul zilei de duminica primeam sms-uri pe banda rulanta care mai de care mai alarmiste. Se intamplasera prea multe accidente, o fi fost ceva in aer?
In motorsportul intern, o parte din ralisti au ales sa faca niste teste in vederea primei etape de “macadam-beton” din acest sezon, in timp ce costarii isi incepeau sezonul la Teliu.
Daca acestia din urma aveau ca scop o lupta acerba cu secundele, primii trebuiau sa rafineze niste setari, sa-si reobisnuiasca reflexele cu cerintele unei suprafete alunecoase, sa pregateasca raliul.
Din pacate se pare ca a fost ceva in aer si nu doar la noi…
Campionul en-titre si colegul meu de echipa BCR Leasing, “Vallino” zis si “Taurette”, a iesit in decor la Nucsoara in prima zi de teste la care am participat si eu impreuna cu copilotul Boti, insa in cea de-a doua zi. Ca noroc ca ambii sportivi de la bordul bolidului nu au patit nimic, insa masina e destul de sifonata.
In alta parte a tarii, cealalta echipa puternica din campionat, Napoca Rally Academy, a testat la randul ei diferite setari.
Conform unei postari tempestiene de pe Facebook, instrumentul preferat de comunicare al zilelor noastre, motorul masinii lui Bogdan a cedat, acesta fiind nevoit sa-si transfere suspensiile pe masina similara a lui Tempestini, pentru a definitiva reglajele.
Culmea ghinionului, fostul campion a sarit afara cu masina italianului! Din nou norocul este ca nimeni nu a fost ranit.
Norul de ghinion s-a imprastiat pana deasupra coastei de la Teliu inca de vineri cand cursa a fost anulata din cauza unei scurgeri importante de carburant pe traseu, fapt ce l-a facut impracticabil.
Etapa de duminica a adus la start pilotii infometati de rezultate, astfel incat nu este chiar de mirare ca unii s-au “lacomit” o idee prea mult si mai multi dintre ei au iesit in decor, de la incepatori la fost campion absolut, trecand prin piloti de masini istorice despre care se presupune ca sunt mai domoli.
Din nou marele noroc este ca nimeni nu a fost ranit.
A fost, insa, un w-end destul de trist pentru multi piloti si echipe, insa atunci cand mergi tare si tragi la rezultat astfel de lucruri se intampla. Fac parte din sport.
Mai rau este ca tot in acest w-end, in Franta, la un raliu regional, un echipaj a sarit afara intr-un loc plin cu spectatori. Bilantul este unul tragic: doi morti si 19 raniti, dintre care unii in stare grava!
Sa speram ca acest nor negru va disparea pentru multa vreme din lumea noastra, a pilotilor si copilotilor, a mecanicilor si spectatorilor si ca va urma o perioada lunga de soare!
Urmeaza raliul Bacaului, cu peronul pe partea stanga!

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.