autovit.ro
B SECTIUNI

Analiză: Alfa Romeo GT (2004-2010)

Una dintre cele mai frumoase maşini desenate vreodată este cu siguranţă Alfa Romeo GT. Superbul coupe italian are o caroserie cu un design semnat de Bertone şi are la bază platforma folosită la Alfa Romeo 156, dar utilizează componente şi de la Alfa Romeo 147. De fapt, interiorul este aproape identic cu modelul de clasă compactă, cu care Alfa GT împarte şi o serie de sisteme, dar şi elemente de caroserie. Totuşi, Alfa GT este un model superb şi are ca public ţintă adevăratul pasionat de maşini sau pe cei tineri care doresc o imagine sportivă şi un model cu adevărat deosebit.

Gama de motorizări a inclus numai propulsoare de top: 1.8 TwinSpark (140 CP), 2.0 JTS (165 CP), 3.2 V6 (240 CP), 1.9 JTD-M (150 CP) şi 1.9 JTD-M (170 CP). Toate sunt motoare foarte apreciate şi extrem de plăcute pentru a completa natura sportivă a lui Alfa GT. Ambele motoare pe benzină de cilindree mai mică se turează foarte repede, au un caracter vivace şi reuşesc să fie destul de economice pentru prestaţiile pe care le oferă. Dieselurile sunt şi ele apreciate pentru faptul că sunt rafinate, pentru cuplul mare şi pentru consumul de carburant extrem de mic raportat la ceea ce oferă din punct de vedere dinamic. Motorul pe benzină V6 este foarte sportiv, însă aduce un consum mare, dar şi impozite şi asigurări foarte scumpe.

Din punct de vedere dinamic, orice versiune a lui Alfa GT impresionează, iar din anul 2006, Alfa a introdus şi modelul Q2, la care puntea faţă încorporează un diferenţial blocabil ce aduce benficii majore în materie de tracţiune. Deşi este un coupe de 2+2 locuri, Alfa GT poate acomoda cinci pasageri, dar locurile din spate sunt destul de înghesuite, beneficiile aduse de platforma provenită de la Alfa 156 nefiind resimţite la acest capitol.

Alfa romeo gt 2004-2010

Alfa GT este un model oarecum exclusivist chiar dacă vine de la un producător generalist deoarece s-au produs aproximativ 80.000 de exemplare pe parcursul ciclului de producţie. Asta se vede foarte clar pe piaţa second-hand, unde asemenea modele sunt foarte greu de găsit. În România, pe site-ul Autovit.ro există doar şapte oferte la momentul redactării articolului, cu preţuri ce pornesc de la 5.000 de euro şi ajung la 9.500 de euro, însă toate arată foarte bine, ceea ce confirmă că aceste modele ajung de cele mai multe ori la cei cu adevărat pasionaţi.

Surprinzător, din punct de vedere al fiabilităţii, Alfa GT se poziţionează foarte bine în rapoartele organismelor independete efectuate de-a lungul timpului, unde sunt semnalate următoarele: uzură rapidă la anvelopele de pe puntea faţă, zgomote minore de la plastice în interior, foarte rar probleme la sistemul electric, suspensie faţă sensibilă la drumuri proaste. În rest, nimic cu importanşă majoră.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)