
O berlină de clasă medie elegantă, fabricată de un constructor britanic care nu mai există astăzi. Vorbim astăzi de Rover 75, modelul de top al mărcii Rover, un automobil cu linii superbe, care a avut și are mulți fani. Astăzi, un Rover 75 a devenit un chilipir și există încă exemplare interesante pe piața second-hand.
Rover 75 este o berlină cu linii elegantă produsă de Grupul Rover și apoi MG Rover în perioada 1999-2005. Rover 75 a fost disponibil cu o serie de motoare pe benzină și un singur propulsor diesel de origine BMW. Majoritatea variantelor folosesc tracțiunea pe puntea față, cu excepția variantei cu motor V8 de 4.6 litri ce are tracțiune spate. Însă, această versiune este extrem de rară pe meleagurile noastre. Rover 75 și-a cucerit publicul prin abordarea britanică într-un segment dominat de berlinele germane. Rover 75 punea accentul pe confort și pe eleganță și a avut gene bune, modelul fiind conceput în perioada în care BMW deținea marca Rover. Astfel, Rover 75 a moștenit o ținută de drum bună, chiar cu tendințe sportive, dar direcția nu s-a ridicat niciodată la nivelul rivalilor din Germania. Suspensia este concepută pentru confort și absoarbe extrem de bine denivelările urbane inducând pasagerilor o senzație de limuzină. Dacă căutați o berlină care să parcurgă distanțe în timp ce își răsfață pasagerii în stil britanic, atunci Rover 75 este cea mai bună alegere.
La interior, cel de la volan este înconjurat de un bord cu inserții din lemn și foarte multe elemente cu tentă retro. Indicatoarele de bord sunt desenate în stil clasic. Dacă cei care călătoresc în față vor sta confortabil în scaunele ample, în spate spațiul este destul de strâmt pentru pasageri și nici vizibilitatea în spate nu este grozavă din cauza lunetei înguste. Portbagajul are însă un volum decent, dar atenție, spătarul banchetei nu poate fi rabatat. În 2004, modelul Rover 75 a primit un facelift menit să elimine stilul retro și să facă din acest model, un automobil cu un look ceva mai modern.
Varianta diesel este cea mai bună alegere
Deși Rover 75 a fost echipat cu o serie de motoare pe benzină, acestea sunt rare în țara noastră. Dacă le întâlnim, atunci cel mai probabil va avea motorul de 2.0 litri benzină de 150 CP. Majoritate exemplarelor disponibile pe piața second-hand sunt echipate cu motorul turbodiesel de 2.0 litri de origine BMW. Propulsorul oferă 116 CP și un consum decent de carburant. Este cea mai bună alegere pentru Rover 75 și se potrivește bine cu caracterul mașinii. Rover 75 a fost cel mai bine construit model din gama defunctului constructor britanic. Însă, există probleme cunoscute și pentru acest model. Arcurile față se pot rupe, iar motorul electric pentru reglajul scaunelor față este de cele mai multe ori ars. Motorul pe benzină de 1.8 litri are tendința să se supraîncălzească mai ales dacă antigelul nu este completat până la nivelul maxim. De asemenea, verificați uzura pneurilor. Dacă este inegală poate semnala o problemă majoră la reglajul suspensiei.
Partea bună este că prețurile pentru acest model sunt un chilipir. Prețurile pentru exemplarele de pe Autovit.ro variază între 1.750 și 4.000 euro.