
Piața de mașini noi și rulate a cunoscut un an extrem de bun în 2017, cu cifre care au crescut pe toate planurile. Dacă pentru piața de mașini noi vorbim de o creștere moderată, cumva chiar așteptată, piața de mașini rulate a cunoscut o adevărată explozie.
Piața de mașini noi a ajuns la cifra de 105.000 de unități vândute, cu o creștere de 11% la o comparație directă cu anul 2016. Așa cum era de așteptat, piața autohtonă a fost dominată de Dacia, care a reușit să vândă aproape 30.000 de unități, aproape o treime din piața. Cifra este de trei ori mai mare decât a concurentului de pe locul al doilea, Volkswagen, care a reușit să vândă 9.361 de unități.
Clasamentul primelor zece mărci este completat de Skoda (8.734 de unități), Ford (8.043 unități), Renault (7.708 unități), Opel (5.914 unități), Mercedes-Benz (4.117 unități), Hyundai (3.887 unități), Toyota (3.752 de unități) și Kia (3.111 unități). Un elemement care trebuie remarcat este că Mercedes, un constructor premium, a reușit să vândă mai multe mașini decât au făcut-o constructori generaliști precum Hyundai, Toyota sau Kia, dar și faptul că este singurul constructor premium din top zece.
Piața mașinilor rulate a cunoscut o adevărată explozie în anul 2017, iar asta s-a datorat în principal eliminării timbrului de mediu la începutului anului. Astfel, în România au putut fi înmatriculate fără nicio restricție orice tip de automobil, indiferent de norma de poluare. Față de anul 2016, creștere de automobile rulate înmatriculate este de 75%, cifra efectivă fiind de 519.000 de unități.
Așa cum era de așteptat, topul înmatriculărilor este dominat de Volkswagen, cu nu mai puțin de 136.268 de unități înmatriculate, o cifră mai mare decât dublul celei de-a doua mărci din clasament. Opel a fost cea de-a două marcă în topul preferințelor românilor, cu 63.826 de unități înmatriculate. Topul a fost completat de Ford, Audi, BMW, Mercedes-Benz, Renault, Skoda, Peugeot și Seat.