
Se stie, hibridizarea a aparut din dorinta de a cruta resursele planetare si nu din ratiuni de marketing, asa cum cred rautaciosii. Prin urmare, pana cand vom gasi raspunsul la intrebarea din titlu, articolul va fi foarte scurt, tocmai pentru a raspunde scopului sus amintit.
Totusi nu pot sa nu-mi pun si o alta intrebare, legata de consumul masinilor si de costurile uriase ale celor hibrid. De cateva zile conduc o Toyota Yaris din 2010, cu motorul mic pe benzina. De 1 litru.
Masina are 27.000 km si pe un traseu compus din 75% sosea si restul oras (ma rog, nu pe stilul Bucuresti blocat, ci oras normal, european), mi-a consumat sistematic intre 4,5 si 4,8 l/100km.
Este adevarat, mergand legal si destul de atent la stilul de condus, insa fara sa devin obsedat. Adica am lasat muzica sa mearga, am alternat clima cu geamurile deschise, nu am pliat oglinzile retrovizoare 😉 dar am si evitat accelerarile necuviincioase…
Una peste alta, sunt…siderat!
La ce mai trebuie Prius hibrid, care, in mainile unui prieten-e adevarat, mai voinic cu acceleratia-, nu reuseste sa scada sub 6,5l/100km mergand mai ales prin Bucuresti, dar si pe sosele.
Asa ca ma opresc, asa siderat cum sunt, pentru a nu va face sa consumati prea mult toner sau curent.
Hai, iesiti la un jogging ca e cu siguranta…mai sanatos!

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.