
Într-un moment perfect pentru versiunile plug-in hybrid, înainte de lansarea unui număr uriaș de mașini electrice în anii următori, Audi a prezentat Q5 55 TFSI e quattro. Aceasta are un sistem de propulsie PHEV, capabil să asigure o autonomie pur electrică de 40 km, conform noilor norme de testare WLTP.
Sub capota noii versiuni, Audi a montat un motor termic pe benzină, cu o cilindree de 2,0 litri, capabil să producă 252 CP și 370 Nm. Alături de acesta, sistemul integrează un motor electric de 143 CP și 350 Nm, disponibili instant. Astfel, întregul sistem de propulsie generează o putere maximă de 367 CP și 500 Nm, disponibili încă de la turația de 1250 rpm.
Sub podeaua portbagajului, Audi a montat acumulatori de 14,1 kWh, care sunt capabili să înmagazineze energie electrică pentru a putea rula în modul pur electric pentru maximum 40 km. În funcție de priza de la care se încarcă, timpul maxim poate ajunge la 6 ore.
Este important de știut că, în modul electric, viteza maximă cu care se poate rula este de 135 km/h. Evident, cutia de viteze este una automată, cu 7 trepte, iar tracțiunea integrală este asigurată de sistemul quattro.
Pentru a atinge 100 km cu start de pe loc, Q5 55 TFSI e quattro are nevoie de doar 5,3 secunde, o cifră impresionantă pentru un SUV de aceste dimensiuni, viteza maximă fiind de 239 km/h.
Pentru a optimiza cât mai bine resursele energetice în funcție de condițiile de drum și de ceea ce preferă șoferul, Q5 dispune de mai multe moduri de rulare. Primul este unul inteligent și se numește Hybrid, în care mașina gestionează în mod automat propulsia pentru cel mai bun compromis. Evident, există un mod EV pentru rularea în modul electric, dar și unul Battery Hold, în care energie electric este păstrată pentru a fi utilizată ulterior.
Prețul anunțat pentru piața din Germania este de 60.450 de euro, listele pentru comenzi fiind deja deschise. Livrările sunt programate să înceapă în cel de-al treilea trimestru al anului.