
Pentru a combate succesul tot mai mare al modelelor BMW X, dar și a gamei de SUV-uri extrem de competitive pe care Mercedes-Benz o aliniază, Audi a prezentat, la Salonul Auto de la Detroit, un nou membru al familiei Q. Acesta va fi regele din gama de SUV-uri a celor de la Audi, fiind poziționat peste Q7, atât ca preț, cât și ca dotări și tehnologie. Iată care sunt cele mai importante informații despre Audi Q8 Concept.
Cu dimensiuni exterioare impozante (lungime de 5,02 m și lățime de 2,04 m), Audi Q8 are o siluetă accentuată de coupe, ce face ca imaginea generală să fie una plină de dinamism și forță. Nu este nevoie decât de o privire scurtă pentru a înțelege prestigiul și caracterul emoțional pe care mizează noul SUV al celor de la Audi. Și pentru că interiorul este un capitol unde Audi excelează, lucrurile stau la superlativ pentru Q8. Totul este organizat precum un lounge luxos cu patru locuri ce beneficiază de scaune individuale, iar materialele sunt foarte atent alese. Foarte interesant este noul concept de control pentru sistemele de la interior. Comenzile fizice aproape că au dispărut, fiind înlocuite de butoane tactile. În locul instrumentelor de bord clasice găsim un ecran TFT de 12,3 inchi, cu o rezoluție de 1920×720 pixeli, pe care sunt oferite informații prin intermediul unei grafici spectaculoase. Toate celelalte ecrane din interior sunt tactile.
Audi Q8 – sistem de propulsie hibrid
Pentru propulsie, Audi a mizat pe un sistem plug-in hybrid, care are la bază un motor pe benzină 3.0 TFSI de 333 CP. Acesta este asistat de un motor electric de 136 CP, astfel încât puterea maximă a sistemului hibrid este de 448 CP și 700 Nm. Astfel, Q8 poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5,4 secunde, deși are dimensiuni impresionante. Spectaculoasă este și valoare de consum raportat pentru primii 100 km/h – doar 2,3 l/100 km. Aceasta este posibilă datorită unui set de acumulatori de 17,9 kWh, ce permit o autonomie pur electrică de 60 km. Prin intermediul Audi Drive Select, șoferul are la dispoziție mai multe moduri de rulare, care permit optimizarea consumului de energie electrică sau ajustare sistemului de propulsie pentru a oferi performanțe maxime. Producția pentru modelul de serie este programată să debuteze în 2018.