
La expozitia dedicata activitatilor de vara in aer liber care a avut loc in acest week-end la Friedrichshafen (Germania), constructorul german a prezentat noul BMW Concept Active Tourer Outdoor, primul model propriu dotat cu tractiune pe puntea fata. Vorbim despre un interesant monovolum hibrid plug-in, dar si despre o avanpremiera a viitoarelor provocari pe care BMW le pregateste pentru reprezentantele sale din clasa compacta…
Va mai aduceti aminte ca in primavara, BMW a expus la Salonul Auto de la Geneva prototipul primului model cu tractiune fata. Si iata ca la doar patru luni distanta, constructorul german a prezentat BMW Concept Active Tourer Outdoor, un posibil monovolumul hibrid plug-in care masoara 4.350 mm in lungime, 1.833 mm in latime si 1.576 mm inaltime. Iar din aceste fotografii oficiale se mai observa si ampatamentul lung (2.670 mm), linia inalta a plafonului, silueta alungita, grila frontala usor inclinata, farurile duble cu iluminare pe baza de LED-uri, precum si linia sporty a caroseriei care ii tradeaza apartenenta la brand-ul german.
Noul BMW Concept Active Tourer Outdoor se remarca prin organizarea spatiului din habitaclu. Iar un exemplu concret este sistemul de transport pentru doua biciclete, prezentat in premiera la evenimentul de la Friedrichshafen. Spre deosebire de solutiile conventionale, acest suport nu este montat la exterior, ci este integrat in habitaclu pentru a economisi spatiu. Astfel, pe langa faptul ca mentine bicicletele uscate si curate, noul sistem are si avantajul de a le proteja eficient de furt sau distrugere. Iar atunci cand nu este utilizat, sistemul de transport poate fi stocat in structura laterala a masinii sau sub podeaua portbagajului, asta fara a afecta spatiul interior. BMW Concept Active Tourer Outdoor se mai remarca prin nivelul de incarcare al portbagajului care se obtine prin rabatarea scaunelor din spate.
Mai trebuie spus ca BMW Concept Active Tourer Outdoor este conceput ca hibrid plug-in (PHEV = Plug-in Hybrid Electric Vehicle), care combina avantajele unui electromotor cu cele ale motorului conventional cu ardere interna. Mai mult, acumulatorul litiu-ion poate fi reincarcat de la o sursa de 220V, iar in tandem cu electromotorul sincron lucreaza motorul de 1,5 litri pe benzina. Astfel puterea totala a ansamblului format din motorul electric si propulsorul termic depaseste valoarea de 190 CP. In consecinta, BMW Concept Active Tourer Outdoor sprinteaza de la 0 la 100 km/h in mai putin de opt secunde, iar viteza maxima este de aproximativ 200 km/h, asta in timp ce consumul mediu declarat de constructor este mai mic de 2,5 litri la 100 km parcursi. Mai trebuie spus ca autonomia in regim pur electric este de peste 30 km, o valoare normala pentru un automobil hibrid plug-in.
Voi ce parere aveti despre acest monovolum de clasa compacta, primul model din istoria BMW dotat cu tractiune pe puntea fata?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.