
Cea mai nouă sesiune de teste EuroNCAP a avut ca obiect testarea modelelor Hyundai Tucson, Mazda MX-5 și Opel Karl. Dintre aceste trei modele, doar SUV-ul coreean a obținut scorul maxim de cinci stele.
Noul Hyundai Tucson a obținut scorul maxim de cinci stele în cea mai nouă sesiune de teste EuroNCAP. Noua generație a SUV-ului coreean dovedește astfel că a făcut progrese importante la capitolul siguranță. Prima generație a acestui model era lansată în 2006, iar atunci Tucson obținea doar patru stele în cadrul testelor de impact. Noul Tucson s-a comportat bine în toate testele la care a fost supus, deformările fiind controlate, iar protecția pasagerilor dovedindu-se excelentă. Deși sistemul de frânare automată este oferit doar opțional, EuroNCAP a luat în considerare acest element de siguranță, iar scorul oferit este cel maxim. Gradul de protecție pentru pasagerii adulți este de 86%.
Vești mai puțin bune pentru modelele Mazda MX-5 și Opel Karl. Atât roadsterul japonez, cât și noul model de clasă mini din gama constructorului german Opel au înregistrat un scor general de patru stele din cinci. Mazda MX-5 s-a comportat bine în cadrul testelor de impact, pasagerii fiind bine protejați, dar mașina a fost depunctată pentru lipsa sistemului de frânare automată în cazul unui impact iminent.
În ceea ce îl privește pe Opel Karl, acesta a fost depunctat pentru probleme de eficiență a centurilor de siguranță, acestea nerestricționând suficient de bine mișcările celui de la volan în cazul unui accident. EuroNCAP recomandă optimizarea centurilor de siguranță, iar scorul înregistrat de cel mai mic model Opel este de patru stele, un rezultat totuși remarcabil pentru clasa mini.