Componenta extrem de importanta a lantului cinematic al fiecarui automobil, localizat fie in carcasa cutiei de viteze fie in propria carcasa, diferentialul are mai multe roluri – transmite puterea la roti, defineste demultiplicarea finala a transmisiei si, cel mai important, permite rotirea rotilor axei pe care este montat cu viteze diferite.
Acest lucru se intampla mai ales la parcurgerea virajelor, cand rotile interioara si exterioara parcurg distante diferite deci se rotesc cu viteze diferite, insa si in cazul in care exista o diferenta de aderenta intre rotile stanga si dreapta ale axei in chestiune, moment in care roata aflata pe o suprafata cu aderenta scazuta se invarte mai repede decat cea aflata pe o suprafata cu aderenta mai buna.
In anumite cazuri extreme, roata aflata pe suprafata putin aderenta poate sa preia intreaga putere a motorului rotindu-se singura, iar automobilul nu avanseaza.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.