
La începutul anului 2018, Honda a inițiat un program în care a vrut să obțină cei mai buni timpi pe cinci circuite reprezentative din Europa cu noul lor hothatch Civic Type R. La finalul Type R Challange 2018, Honda și-a îndeplinit obiectivul, astfel încât Civic Type R a devenit cea mai rapidă mașină cu tracțiune față pe circuitele respective.
Aventura hot-hatchului de 320 CP a început la jumătatea lunii mai pe circuitul francez de la Magny Cours. Apoi, în luna iunie a urmat celebrul circuit belgian de la Spa-Francorchamps. Bornele trei și patru din periplul european au fost atinse la Silverstone și la Estoril, ceea ce a demonstrat că Civic Type R este un model rapid indiferent de configurația circuitului.
Ultimul record care trebuia atins a fost reprezentat de circuitul ungar Hungaroring, pe care hatchul japonez l-a atacat zilele trecute. Pentru a reuși să îndeplinească sarcina propusă, Honda a apelat la pilotul britanic Jenson Button, pe care îl leagă amintiri frumoase de constructorul japonez. Prima sa victorie din Formula 1 a avut loc în 2006, la Hungaroring, la volanul unui monopost motorizat de Honda.
Britanicul a reușit să obțină un timp de 2 minute și 10,19 secunde la volanul lui Civic Type R, suficient pentru ca acesta să devină, oficial, cel mai rapid model cu tracțiune față de pe circuitul ungar. Perfomanța se adaugă celor patru anterioare, astfel că japonezii se pot lăuda că produc cel mai rapid hot hatch cu tracțiune față din acest moment.
Jenson Button s-a declarat impresionat de faptul că distanțele de frânare sunt extrem de scurte și a apreciat rapiditatea și precizia cutiei de viteze manuale cu 6 trepte. Honda Civic Type R are un motor turbo de 2,0 litri care dezvoltă 320 CP și 400 Nm și integrează un diferențial autoblocant pentru puntea față care asigură un nivel ridicat de tracțiune. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în 5,8 secunde.