autovit.ro
B SECTIUNI

Magia kartingului!

Zac in pat si imi contemplez membrele amortite, dureroase, muncite. O coasta ma doare si ea un pic, ba chiar si o glezna.
Nu, nu am fost nici la sapa si nici nu am mancat bataie! M-am luptat, insa. Temeinic!
De multa vreme vreau sa dau un caracter specific pregatirii pentru etapele de CNR si anume sa pilotez, din cand in cand, un kart.

Simplu, veti zice, te duci la kartodrom, dai 50 de roni si te dai cu kartul. Pai da, dar eu nu asta caut. Nu ca ar fi ceva rau in a merge sa te dai din cand in cand, de fun, cu kartul alaturi de cativa prieteni.
Pilot fiind, iar ei nu, as trece rapid drept Niki Lauda, si nu vad nimic rau in asta…

Dar eu caut un kart pur sange, senzatii unice, slefuirea reflexelor, mentinerea formei.
Am apelat, ca de obicei, la bunul meu prieten Constantin “Costica” Raileanu – multiplu campion de karting, pilot de Formula Renault si Ford-, convertit, prea repede, la pozitia de patron de echipa de karting. REAL RACING, echipa lui Costi, este cea mai profesionista echipa de karting de performanta din Romania. Are titluri castigate, karturi excelente, mecanici priceputi, logistica de exceptie si multa,multa pasiune.

Am ajuns la pista de la Tunari, Amckart, si Costi mi-a incredintat un bolid de mare clasa: kartul de categorie regina, KZ2, de 125 cmc, cu cutie secventiala cu 6 rapoarte, frane pe disc pe ambele punti si o acceleratie de la 0-100kmh in mai putin de 3(trei) secunde!!! Can you imagine?

Nu era prima data cand ma urcam intr-un astfel de bolid, insa este de fiecare data o experienta speciala. Karting-ul deschide carierele multor piloti care avanseaza apoi spre alte specialitati de curse de circuit, insa exista si piloti de karting care raman fideli acestor mici rachete sol-sol.

Scaunul stramt si volanul flancat de maneta se ambreiaj (da, la mana) si schimbator, display-ul cu informatii vitale, motorul care zumzaie diabolic in dreapta, pozitia la rasul solului, sunt aspecte care fac aceasta experienta unica!

Motorul are niste reprize absolut senzationale, urca la 15 mii de ture cat ai zice…P-ul din “peste”! 😉
Cutia de viteze secventiala functioneaza ca unsa iar directia are o precizie absoluta.

Daca stii sa pleci cum trebuie de pe loc, in mai putin de 3 secunde de intense schimbari de viteza si confruntari cu G-urile longitudinale, esti la…suta! Motorul urla de mama focului, casca si ochii iti vibreaza in ton cu micile asperitati ale pistei, mana dreapta zboara pe levierul cutiei de viteze, piciorul drept striveste acceleratia in timp ce toate instinctele iti ordona sa…FRANEEEZI!
Kartul are o tinuta de drum halucinant de eficienta-mai ales dupa ce pista se incarca cu guma-, insa nu este chiar simplu sa scoti timpi competitivi.
Pilotajul micutei bijuterii tehnice este diferit de cel al masinii de raliu si chiar al unui monopost, in primul rand pentru ca…nu are suspensie!

Dupa 7-8 ture mainile ma dor de parca as fi facut o juma’ de zi haltere si simt ca voi fi scuipat afara din scaun de G-uri lipsite de orice urma de decenta.
Ma opresc sa-mi trag sufletul si mai fac apoi doua serii de 7-8 ture. E magnific, e imparatia senzatiilor tari, e scoala reflexelor si a preciziei.

Merita sa incercati.

Multumesc, Costi!

2 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)