
Daca prima generatie a cam dezamagit la capitolul fiabilitate, modelul fabricat din 2007 a demonstrat o mai buna omogenitate intre componentele de baza, ceea ce i-a ridicat cota in randul clientilor si implicit valoarea la revanzare. Mai mult, pe baza acestei generatii au fost construite mai multe versiuni pentru o plaja mai larga de potentiali clienti, o strategie care in timp s-a dovedit castigatoare…
O reeditare a celebrului model britanic, intrat sub tutela constructorului BMW la inceputul anilor 2000, Mini a avut parte de o tinerete cam zbuciumata la capitolul fiabilitate. Caracterizat printr-un design captivant in care se observa interpretari moderne ale unor linii care fac apel generos la trecut, Mini a atras atat clientela tanara si nonconformista cat si pe nostalgicii cunoscatori.
Insa euforia redescoperirii modelului a fost umbrita pe alocuri de anumite probleme de incompatibilitate functionala. Astfel in timp, la prima generatie Mini au fost remarcate zgomote deranjante la sistemele de culisare a scaunelor, alimentari neregulate ale propulsorului si chiar probleme cu manevrabilitatea schimbatorului de viteze. De altfel clientii au semnalat ca si directia poate fi o sursa de zgomote, iar la o pondere consistenta de exemplare s-au remarcat probleme cu martorii luminosi din plansa bord care se aprind uneori nemotivat. Atipic pentru constructorul teuton, un alt factor de nemultumire in randul clientilor a fost atribuit sistemelor de prindere a diverselor ornamente din habitaclu care au o durata destul de redusa de viata.
Constructorul si-a notat toate aceste nemultumiri venite din partea utilizatorilor si de la a doua generatie aparuta pe piata in anul 2007 a revizuit in mare parte aceste doleante. In plus au fost observate noi artificii in materie de design, precum si o apreciere considerabila la capitolul siguranta. Totusi, exista si unele capitole la care nu au fost resimtite ameliorari, cum ar fi habitabilitatea si volumul modest al portbagajului. Insa prin gama diversificata de versiuni de caroserie, cei de la Mini au reusit sa rezolve intr-o maniera eleganta si aceste neajunsuri.
Practic, daca analizam anunturile postate pe Autovit.ro observam ca in acest moment sunt oferite spre vanzare 54 de exemplare Mini din a doua generatie: 1 exemplar Clubman, 24 exemplare Cooper, 17 exemplare Cooper S, 7 exemplare Countryman si doar 5 exemplare One.
Voi ce parere aveti despre aceasta a doua generatie Mini? Care dintre versiuni v-ar atrage in eventualitatea achizitionarii la valoare second hand?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.