
Veste buna pentru fanii Mercedes-Benz: in august, noul model Clasa S va fi disponibil in showroom-urile din Romania.
Masina este construita dupa trei principii tehnologice: „Essence of Luxury” – reprezinta atentia acordata fiecarui detaliu al masinii pentru obtinerea finisarilor perfecte, lucru lesne de observat in special la interior; „Intellingent drive” – o serie de noi sisteme introduse ce transforma masina intr-o experienta mai confortabila si mai sigura; „Efficient Technology” – ce aproape a injumatatit consumul de carburant in segmentul de putere de 150 kW. Totodata, noua Clasa S renunta complet la becurile conventionale folosind doar LED-urile. Aproape 500 de LED-uri lumineaza drumul, masina, interiorul si portbagajul.
Motorizari
Noua Clasa S vine in primul an de comercializare cu cu doua versiuni de sisteme hibride, una cu motor convenţional cu benzină şi una diesel: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 şi S 350 BlueTEC, cu consum mai mic cu 20% si Euro 6.
Date tehnice pentru noua Clasa S:
Model | S 400 HYBRID | S 500 | S 350 BlueTEC | S 300 BlueTEC HYBRID |
Număr cilindri/configuraţie | 6/V | 8/V | 6/V | 4/în linie |
Cilindree (cmc) | 3498 | 4663 | 2987 | 2143 |
Putere maximă (kW/CP la rpm) | 225/306 la 6500 | 335/455 la 5250 | 190/258 la 3600 | 150/204 la 4200 |
Putere maximă motor electric (kW) | 20 | – | – | 20 |
Cuplu motor maxim (Nm la rpm) | 370 la 3500-5250 | 700 la 1800-3500 | 620 la 1600-2400 | 500 la 1600-1800 |
Cuplu maxim motor electric (Nm) | 250 | – | – | 250 |
Consum mediu carburant de la (l/100 km) | 6.3 | 8.6 | 5.5/5.61 | 4.4 |
Emisii CO2 de la (g/km) | 147 | 199 | 146/1481 | 115 |
Clasa de eficienţă | A | D | A | A+ |
Acceleraţie 0-100 km/h (sec) | 6.8 | 4.8 | 6.8 | 7.6 |
Viteză maximă (km/h) | 250 | 250 | 250 | 240 |
1 Date valabile pentru ampatament scurt/lung
Interiorul
Bordul masinii are un design fluid si elegant, completat de functionalitatea reprezentata de confortul pasagerilor, spatiul generos si ergonomia impecabila. Insertiile din lemn abunda pe tabloul de bord si consola centrala. Toate butoanele si comutatoarele sunt acoperite de suprafete metalice finisate. Noul centru informational al Clasei S este format din doua display-uri TFT cu rezolutie foarte înalta ce afiseaza informatia în format 8:3 si au o diagonală de 30.7 cm. Noua Clasa S este acum echipata cu un sistem multimedia complet nou – sistemul de control pentru mai multi utilizatori – fiecare din cei patru pasageri poate accesa independent sursa media pe care si-o doreste din sistemul de entertainment.
Caroseria
Noua Clasa S beneficiaza de cea de-a treia generatie de caroserie construita in regim hibrid-aluminiu. Indicele de greutate scazuta – raportul dintre rigiditatea torsionala, greutatea si dimensiunile masinii – a fost imbunatatit cu 50 de procente fata de modelul precedent. Intreaga caroserie exterioara a masinii, inclusiv plafonul si partea frontala sunt construite din aluminiu. Celula de siguranta pentru pasageri este construita prin folosirea unui otel foarte rezistent.
Ar mai fi multe de spus, insa, o vizita la showroom completeaza informatiile de mai sus. Ce parere aveti despre noua Clasa S?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.