
La începutul lunii decembrie, Opel ne anunța toate detaliile despre viitoarea lor limuzină de clasă medie, Insignia Grand Sport. Aceasta impresionează prin designul său spectaculos, prin noua platformă care reduce greutatea cu până la 175 kg, dar și prin tehnologiile pe care le pune la bătaie. De asemena, Opel anunță că a doua generație a Insigniei va beneficia de un sistem de tracțiune integrală.
Piața pentru sistemele de tracțiune integrală este din ce în ce mai mare în segmentul mediu. Clienții caută un nivel mai ridicat de siguranță la rulare, dar și o mai bună tracțiune în condiții de iarnă dificilă. Tot mai mulți fabricanți oferă un astfel de sistem, acestea fiind mai avansate, mai eficiente și mai compacte cu fiecare nouă generație. Pentru actuala generație a Insigniei, Opel a propus un sistem 4×4 foarte bine primit, însă pentru generația pe care urmează să o vedem la Salonul Auto de la Geneva, germanii ne pregătesc un sistem cu totul special.
Noul sistem de tracțiune integrală este promovat ca fiind cel mai performant astfel de sistem din segmentul mediu, iar informațiile pe care Opel le-a furnizat recent despre acesta par să susțină aceste afirmații. Pentru a putea furniza performanțe maxime în ceea ce privește tracțiunea la limită, Opel nu s-a oprit doar la o tracțiune pe ambele punți, ci a integrat un sistem de transmitere a cuplului motor între roțile spate, în funcție de aderența fiecărei roți. Pentru a realiza acest lucru nu s-a utilizat un diferențial mecanic clasic, ci unul extrem de performant, similar celui pe care l-am văzut la noul Ford Focus RS. Pentru a transmite cuplu diferențiat între roțile spate, noua Insignia integrează două ambreiaje pe puntea spate, ce pot varia în mod continuu puterea. Astfel este garantat un comportament neutru în viraje, dar dinamic, ce imprimă o senzație de sportivitate mașinii și oferă mai multă plăcere la rulare. Mai mult, șoferul va putea varia raportul de cuplu transmis spre puntea spate prin selectarea unui mod de conducere de la Tour la Sport.