
Un hibrid ar trebui să fie economic, nu? Corect, dar nu trebuie să facă doar asta, așa cum ne arată cel mai puternic Cayenne din istorie care, surprinzător, este un plug-in hybrid. Iată toate informațiile despre Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid este propulsat de un sistem hibrid ce are la bază un motor pe benzină de 4,0 litri, capabil să producă 550 CP. Acesta este ajutat de un motor electric de 136 CP, pentru a furniza o putere maximă totală de 680 CP, ceea ce transformă SUV-ul cu pașaport verde într-unul dintre cele mai puternice SUV-uri din istorie.
Cuplul maxim al sistemului de 900 Nm este disponibil imediat de peste turația de ralanti, iar accelerația de la 0 la 100 km este realizată în doar 3,8 secunde, în timp ce viteza maximă este de 295 km/h.
Alături de aceste performanțe trebuie punctat faptul că Porsche CayenneTurbo S E-Hybrid poate parcurge până la 40 de kilometri cu zero emisii, în modul pur electric.
Cele două motoare sunt interconectate printr-un ambreiaj de separare din interiorul modulului hibrid, denumit actuator electric al ambreiajului (ECA – Electric Clutch Actuator).
În modul de conducere E-Power, motorul electric poate propulsa automobilul până la o viteză maximă de 135 km/h. Acesta poate fi utilizat și în celelalte moduri, pentru un impuls suplimentar. Aceste moduri pot fi selectate prin intermediul selectorului oferit în pachetului standard Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport și Sport Plus).
Bateria litiu-ion este instalată sub podeaua spațiului de încărcare și are o capacitate de 14,1 kWh. Bateria de înaltă tensiune poate fi complet încărcată în 2,4 ore cu încărcătorul de bord standard de 7,2 kW, la utilizarea unei conexiuni de 400 de volți cu o siguranță de 16 amperi.
Procesul de încărcare durează șase ore de la o priză convențională, la 230 volți și 10 amperi. Încărcarea poate fi programată și prin intermediul Porsche Communication Management (PCM) sau al aplicației Porsche Connect (pentru smartphone-uri și Apple® Watch).
Porsche CayenneTurbo S E-Hybrid vine bine echipat încă din dotarea de serie: printre dotările standard se numără Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) – sistemul electric de stabilizare anti-ruliu, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) cu diferențial blocabil pe puntea spate, sistemul de frânare de înaltă performanță Porsche Ceramic Composite (PCCB), jante din aliaj ușor de 21 inchi cu design Aero, inclusiv pasaje ale roților în culoarea caroseriei, servodirecție Plus, și pachet Sport Chrono.
Suspensia de aer adaptabilă cu trei camere, inclusiv Porsche Active Suspension Management (PASM), asigură un spectru larg de dinamici tipice de conducere Porsche și o călătorie confortabilă. Jantele din aliaj ușor de 22 inchi și direcția pe puntea spate sunt de asemenea disponibile ca opțiuni.