
Constructorul de la Mioveni trece prin cea mai bună perioadă a istoriei sale, având ușile Europei larg deschise și aprecierea multor specialiști pentru modelele sale bine ancorate în realitățile pieței. După lansarea lui Duster de la finalul anului trecut, Dacia a reușit să obțină performanțe comerciale impresionante în prima jumătate a anului 2018.
Noua generație a lui Duster avea toate premisele să fie un real succes – motoare eficiente, o cutie cu dublu ambreiaj rapidă, un design excelent la exterior și un interior complet nou. După 6 luni, europenii ne-au arătat că așteptările ridicate au fost pe deplin justificate pentru că Duster, alături de Sandero, a reușit să ducă cifra de vânzări Dacia de la nivel european la 281.225 de unități vândute.
Totuși, la nivel global, vânzările Dacia au atins cifra de 378.095 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 14,6% față de perioada similară a anului trecut. Creșterea reprezintă cel mai bun rezultat înregistrat de Dacia vreodată în toată istoria sa, ceea ce face ca așteptările pentru finalul de an să fie optimiste.
Poate și mai important este faptul că Dacia a ajuns să aibă o cotă de piață de 2,9% în Europa, peste Seat, Honda sau Mazda. În 2019, Dacia se pregătește de noi lansări importante. Este așteptată o nouă generație a lui Sandero, care va avea la bază platforma de la Renault Clio, dar și un nou Logan, ambele cu un design extrem de modern. Acestea vor asigura o creștere sustenabilă a vânzărior în viitorul apropiat. În paralel, gama de motorizări va deveni mai eficientă, cu unități moderne.
Grupul Renault a anunțat că a vândut două milioane de mașini în primele șase luni, din care 1,37 de milioane sunt alocate mărcii Renault, iar restul partenerilor din grup.