
Așa cum era și normal, la Salonul Auto de la Paris, producătorii francezi au fost printre cei mai activi în prezentarea noutăților. Printre cele mai importante prezențe din standul Renault a fost noul Espace, care de acum este promovat ca un crossover, francezii renunțând la titulatura de monovolum. Noul Espace are o lungime de 4,85 metri și va fi disponibil atât în versiune cu cinci, cât și cu șapte locuri.
Renault practic a reinventat acest model, Espace fiind acum mult mai elegant și mai dinamic prin statura pe care o promovează. Noul Espace renunță la stilul clasic de monovolum și adoptă acum un look inedit și o gardă la sol generoasă fiind considerat acum un crossover. Rămâne însă deschizătorul de drum pentru o serie de tehnologii și echipamente de ultimă oră. Printre acestea remarcăm faptul că Espace este oferit în echiparea standard cu faruri cu tehnologie LED, cu o semnătură unică a baghetei de lumini de zi, care va fi preluată pentru modelele viitoare ale mărcii. Tot la acest capitol notăm sistemul multimedia R-Link 2, oferit tot standard, care vine împreună cu un ecran integrat elegant, cu o diagonală de 8,7 inchi. De asemenea, cutia de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj funcționeză prin sistemul “shift by wire”, o premieră pentru constructorul francez.
La interior, Espace promite un nivel de spațiu interior foarte generos, în special dacă mașina este configurată cu cinci scaune, dar și locuri pentru depozitare de mari dimensiuni și inteligent poziționate.
Inedit la Espace este și sistemul de rabatare automată a scaunelor. Practic, oricare dintre cele cinci scaune din spate poate fi pliat individual sau împreună cu celelalte, fie de pe ecranul tactil al sistemului R-Link, fie din portbagaj sau direct de la scaunul respectiv. Astfel, toate scaunele se pliază perfect în podea și creează o suprafață plană uriașă, disponibilă pentru a transporta obiecte voluminoase.
R
enault Espace – motorizări turbo foarte eficiente
Din punct de vedere tehnic, Espace va putea fi echipat cu un sistem denumit Multi-Sense, cu patru moduri distincte de funcționare: Eco, Confort, Neutral și Sport. Acestea vor controla comportamentul motorului, al cutiei de viteze, dar și al trenului de rulare adaptiv sau al sistemului 4Control de direcție integrală, pe care Renault l-a mai oferit pentru Laguna Coupe.
Renault Espace va fi disponibil cu trei motorizări, două diesel și una pe benzină. Primul diesel din gamă este 1.6 dCi de 130 CP și va fi disponibil doar cu o cutie manuală cu 6 trepte. Cel de-al doilea diesel are tot o cilindree de 1,6 litri, dar utilizează două turbine pentru a dezvolta 160 CP și 380 Nm. Propulsorul pe benzină este 1.6 TCe, cu o putere maximă de 200 CP și este o evoluție a unității care echipează Clio RS. Pentru dieselul biturbo, cutia EDC este opțională, iar pentru motorul TCe ea este standard. Toate versiunile vor fi echipate standard cu sistem start&stop.