
Orice model care a purtat emblema Renault Sport din ultimii ani a fost un adevărat deliciu pentru cei care au avut ocazia să le conducă. Din 2015, Renault ne anunță că va lansa un model care va include într-un singur vehicul toată experiența acumulată de francezi cu modelele RS de stradă, dar și cu cele din motorsport. Renault Sport R.S 01, pentru că aceasta este denumirea oficială, arată pur și simplu fabulos. Dar ce se ascunde sub caroseria foarte frumos desenată?
În primul rând, Renault nu a făcut niciun compromis când a venit vorba de cel mai performant concept. Astfel, motorul V6 de 3.8 litri biturbo, preluat de la Nissan GT-R, este poziționat central și dezvoltă o putere de peste 500 CP și un cuplu maxim mai mare de 600 Nm. Turația maximă este de 6800 rpm, cutia este una secvențială cu șapte trepte de proveniență Sadev, iar șasiul monococă este construit din carbon, ceea ce face ca greutatea totală de fie doar de 1100 kg. Michelin a dezvoltat special pentru acest model un tip de anvelope foarte performante care permit un nivel foarte ridicat de tracțiune, dar și performanțe apropiate de valorile din motorsport pentru frânare, fapt datorat și utilizării unor discuri ceramice de mari dimensiuni (380 mm). În plus, pentru un control foarte fin la limită, dar și foarte multă agilitate în viraje, monstrul mecanic pregătit de francezi va utiliza un diferențial cu alunecare limitată pentru puntea spate. Acesta va permite crearea unei diferențe de viteză între cele două roți motrice și va “împinge” mașina la ieșirea din viraje. Practic, Renault afirmă că R.S. 01 are perfromanțe apropiate de cele ale unui model care concurează în DTM.
Totuși, trebuie menționat că de anul viitor nu vom vedea acest spectaculos Renault Sport R.S. 01 pe străzi. Extremul model al francezilor va fi utilizat pentru crearea unui noi competiții de motorsport, care va avea denumirea de Renault Sport Trophy Championship. Această competiție este destinată echipelor profesioniste și va reprezenta o alternativă la alte competiții similare, precum DTM, momentan rezervată doar constructorilor germani.
Renault nu oferă date exacte despre performanțele dinamice, ci doar strecoară informația că la viteza de 300 km/h apăsarea creată de elementele aerodinamice este de circa 1.7 tone metrice, ceea ce reprezintă o valoare apropiată de cea a unui monopost din Formula Renault 3.5. Chiar dacă această mașină a fost construită pentru circuit, faptul că Renault ne-a încântat cu aceste forme și configurație mecanică nu poate decât să ne bucure. În viitor ne dorim mai multe astfel de modele.