autovit.ro
B SECTIUNI

Revenire a pieței auto din România

După ce perioada de carantină a dus la scăderi istorice în toată Europa, piața auto dă semne de revenire în luna mai

  • În luna mai 2020, înmatriculările de mașini second-hand au crescut cu 60% față de luna aprilie, dar se află încă sub nivelul anilor trecuți;
  • Autovit.ro, cea mai mare platformă online de tranzacții auto din România a înregistrat în luna mai o creștere cu 80% a numărului de cumpărători față de luna aprilie, ajungând foarte aproape de nivelul anterior pandemiei;
  • În luna aprilie 2020, în România s-au înmatriculat mai multe mașini noi decât în Italia și Spania, piețe auto de zece ori mai mari decât cea autohtonă;
  • În România, piața auto a fost ajutată de reînceperea programului Rabla, iar un alt avantaj a fost funcționarea reprezentanțelor și a service-urilor auto pe perioada carantinei;
  • Piața mașinilor second-hand din România a înregistrat scăderi mai mici, între lunile martie-mai 2020. La cele din import, volumul de mașini uzate înmatriculate a scăzut cu 16% în această perioadă, iar la tranzacțiile înregistrate pe plan local, scăderea a fost de 25%.

Evoluția pieței auto în timpul pandemiei Covid-19
Primele cinci luni ale anului 2020 au condus la o situație incredibilă pe majoritatea piețelor auto europene. Efectele au fost generate de restricțiile impuse de declanșarea și evoluția pandemiei Covid-19. La jumătatea lunii martie, cele mai mari piețe europene înregistrau deja minime istorice ale vânzărilor de mașini, iar showroom-urile și reprezentanțele auto s-au închis pentru cel puțin două săptămâni.

Vânzările de mașini noi în UE au scăzut de la 1,4 milioane unități, în lunile bune de dinaintea pandemiei, la aproximativ un milion în primele două luni ale anului curent, iar în aprilie 2020 volumul mașinilor noi a scăzut sub 300.000 de unități vândute.

În România s-au vândut mai multe mașini noi decât în Italia și Spania.
Luna aprilie a marcat scăderi și pe piața auto internă. În România s-au vândut doar 4.321 de mașini noi, dar chiar și așa, am depășit țări ca Italia și Spania, unde tranzacțiile cu mașini noi au înregistrat scăderi de până la 98%.
În luna mai, piețele europene și-au mai revenit, iar scăderile de 80-90% au fost înlocuite de unele de doar 50-70%.

Evoluția pieței auto interne în timpul pandemiei Covid-19
În România, piața mașinilor noi a scăzut de la lună la lună, dar asta s-a mai întâmplat și în anii trecuți. La început de an, persoanele fizice nu fac multe achiziții, așteptând programul Rabla.
Piața mașinilor noi a scăzut în primele cinci luni cu 31%, iar o lună aprilie mai slabă a fost înregistrată doar în 2012. Diferența față de anii buni este uriașă: în aprilie 2007 și 2008 totalul a trecut de 22.000 de mașini noi.
În luna mai scăderea a fost de 45% față de mai 2019, dar se poate observa și o creștere semnificativă față de aprilie.

Autovit.ro înregistrează primele semne de revenire a pieței auto din România
În luna aprilie, numărul de cumpărători de pe platforma online a scăzut la jumătate (52%) față de luna ianuarie a acestui an. Totuși, luna mai a adus o revenire accelerată, iar numărul de cumpărători a ajuns pe finalul acestei luni la aproximativ 90% din volumul înregistrat în luna februarie.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)