
Modelul de clasă mică al constructorului ceh a ajuns la cea de-a treia generație. Fabia este apreciată pentru caracterul său practic, pentru spațiul interior și pentru motoarele eficiente, dar și pentru prețul de achiziție bun. Pe piața de mașini rulate primele două generații reprezintă oferte consistente pentru cei care doresc un model de clasă mică, confortabil și spațios.
Skoda Fabia – a doua generație (2007-2014)
Destul de surprinzător pentru un model de clasă mică, Fabia este prezentă pe piața de mașini rulate cu multe oferte cu motoare diesel sub capotă. Cel mai des întâlnit este 1.6 TDI, care reprezintă o alegere foarte economică, atât în traficul urban, cât și în cel extraurban. Pentru această versiune, prețurile pornesc de la sub 8.000 de euro, pentru un model produs în 2011, cu un rulaj între 65.000-85.000 km. La un rulaj de peste 110.000 km prețurile scad sub 7.500 de euro și ajung la chiar 6.500 de euro tot pentru modele produse în anul 2011. Sub acest prag încep să apară motorizările pe benzină, în special propulsorul de 1,2 litri, oferit în mai multe versiuni de putere. Pentru cea de-a doua generație prețurile scad până la circa 3.000 de euro, în plaja de 3.000-5.000 de euro existând numeroase oferte, atât pentru diesel, cât și pentru benzină, dar cu valori de rulaj peste 120.000 km.
Skoda Fabia – prima generație (1999-2007)
Prețurile pentru prima generație a Skodei Fabia pornesc de la circa 3.500 de euro, pentru modelele produse în anul 2006. În general, rulajul mediu este de peste 140.000 km, ceea ce este destul de mult pentru o mașină de clasă mică, destinată utilizării urbane. Cele mai frecvente motorizări sunt cele pe benzină, de 1,4 și 1,2 litri, dar există numeroase ofrte și pentru dieselul mic de 1,4 litri. Foarte rar apar oferte pentru dieselul 1.9 TDI, care este însă foarte zgomotos. Pentru modelele cu an de fabricație 2000, prețurile scad deja sub pragul de 2.000 de euro, majoritatea fiind echipate cu motorul pe benzină de 1,4 litri. În aceste cazuri, rulajul depășește valoarea de 200.000 km.
Indiferent de generație, Fabia este un model destul de ieftin de întreținut, în special în cazul motorizărior pe benzină, care au o mecanică relativ simplă, fără tehnologii complicate, ce pot aduce costuri ridicate de reparații. Totuși, o verificare atentă într-un service specializat nu trebuie omisă.