autovit.ro
B SECTIUNI

Test Drive BMW ActiveHybrid 7

Intotdeauna bavarezii au contat pe sportivitate mai degraba decat pe confort pentru a-si face produsele placute si, la fel se intampla si in cazul navei amiral. Si nu te astepta ca odata cu introducerea in gama a sintagmei „ActiveHybrid” frunzele sa cresca din nou si teperatura oeanulor sa revina la normal. De fapt, in cazul Seriei 7, spre deosebire de X6 ActiveHybrid, funcsionarea numai pe elctric nu exista.

Pentru limuzina lor de lux, germanii au abordat electricitatea cu alte scopuri. In loc de a se folosi de un motor electric care sa ia locul celui cu combustie interna in cazul deplasarii la viteze, pentru Seria 7, s-a folosi un motor electric pentru a creste puterea si, implicit, placeea de a te afla la volan, fara a creste insa consumul de combustibil.

Per total, Seria 7 ActiveHybrid pune la dispozitia ta 455 de cai putere si aproape 700 Nm. Sub capota se afla cunoscutul motor de 4,4 litri V8 ce dezvolta 440 CP. In ajutorul vine un motor electic ce dezolta maxim 20 CP, cu care contribuie la puterea totaa a masinii. Chiar daca motorul electric nu poate functiona independent acesta are un aport considerabil in reducerea consumului. Acesta poate asigura functionarea tuturor sistemelor auxiliare (sistem de sunet, de climatizare) in atunci cand functia start/stop a motorului normal este activata. Astfel, sprintul pana la 100 km/h are loc in 4,8 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Impresionant este totusi felul in care puterea este livrata si modul in care masina se pune in miscare. O mare contributie la liniaritatea accelerarilor o are cutia de viteze automata cu opt trepte, care in modul normal schimba vitezele atat de lin incat nici nu-ti vei da seama.

Pentru comportamentul dinamic atat de caracteristic BMW, Seria 7 beneficiaza de un sistem foarte avansat al suspensiei, soferul putand selecta trei moduri diferite ale rigiditatii acesteia: Comfort, Normal si Sport. In modul Sport +, interventia sistemului electronic de stabilitate este limitata. Oricum, cei mai multi clineti nu cred ca sunt intersati atat de mult de comportamentul dinamic, pe cat sunt de confortul la volan, sau, dupa caz, pe bancheta din spate.

BMW nu si-a uitat radacinile nici in cazul Seriei 7, astfel ca si pe in modul Comfort, suspenisa va transmite pasagerilor unele dintre imprefectiunile drumului. Dar plangerile se opresc aici. Nu vei fi deranjat nici de zgomotul de vant, nici de cel de rulare si nici de cel de la motor.

Text: Andrei Barbu; Foto: dragos Savu

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)