Inca un test cu o limuzina de clasa medie, asta mi-am spus inainte de a pune mana pe masina constructotului nipon. Dar ignoranta avea sa-mi fie taxata inca din primele momente ale intalinirii noastre, cand Accord-ul m-a intampinat cu o incredere dezarmanta. Liniile frumos conturate, partea frontala agrseiva si dimensiunile geneeroase sunt ca o invitatie la test drive, una pe care nu mi-am permis s-o refuz.Propulsorul, un 2,2 litri turbo diesel de 150 CP, trage frumos si liniar. Ai suficienta putere pentru a stabili un ritm de mers alert, iar slalomul printre benzile de circulatie, atunci cand traficul o permite, este o reala incantare.
Concret, primii 100 km/h sunt atinsi in 9,7 secunde, iar viteza maxima este de 207 km/h. Impresionant este ca aceste valori, deloc neglijabile, nu isi iau tributul in consumul de combustibil. In oras, masina nu inghite mai mult de 8,5 l/100 km, iar in afara lucrurile stau si mai bine. numai 6,4 l/100 km.
Transmisia automata cu patru rapoarte schimba precis si liniar, fara niciun fel de smucituri, iar ruliul pe viraje nu este ingrijorator pentru o masina din aceasta clasa, si oricum poate fi usor corectat, gratie directiei cu feedback ridicat, dar si multitudinii de sisteme electronice care lucreaza pentru tine. Franele sunt excelent dozate si te scot din aproape orice incurcatura, , iar suspensiile filtreaza foarte bine cam orice denivelare, si nu prea poti face diferenta intre un drum ca-n palma sau unul garnisit cu hartoape de capitala.
Pentru situatii mai neplacute, te poti baza pe un numar impresionant de airbaguri, frontale, laterale si de tip cortina, iar cele cinci stele obtinut la testele Euro NCAP vin sa intareasca doza de incredere in materialul celor de la Honda.
Interiorul este spatios si poate adaposti cu usurinta cinci pasageri, iar portabgajul, adanc si bine structurat, infuleca bagaje pe nerasuflate. La destinderea ocupantilor mai contribuie si climatizarea cu trei zone care te va racori eficient in zilelele calduroase, iar sistemul audio cu multi sateliti si un subwoofer este simfonie veritabila. Japonezii s-au gandit la tot, iar in cazul in care te ratacesti, e bine sa stii ca te poti baza pe navigatia prin satelit, foarte intuitiva si cu un afisaj generos.
Honda Accord mi-a lasat o impresie puternica si m-a facut sa ma gandesc serios la solutia de deplasare a japonezilor pentru zilele in care voi avea o familie mai numeroasa, iar prioritatile mi se vor schimba in directia confort, stil si eleganta.
Text: Alex Constantinescu; Foto: Dragos Savu
Sau mai poti incerca:
Compara Honda Accord cu doi dintre rivalii sai:
FISA CUMPARATORULUI | |||
Motor | 2.0 i – VTEC | 2.4 i – VTEC | 2.2 i – DTEC |
Pret de la (euro) | 21552 | 29730 | 27250 |
Putere (CP) | 156 | 200 | 150 |
0 – 100 km/h | 9,3 | 7,8 | 9,6 |
Viteza maxima (km/ h) | 215 | 227 | 212 |
Consum mediu (l/ 100 km) | 7,2 | 8,6 | 5,6 |
CO2 (g/km) | 170 | 203 | 148 |
Taxa Inmatriculare | 0 | 0 | 0 |