Sase! Infiniti incepe ofensiva.
Preț: de la 48.000 euro
In vanzare: acum
Ne place: Imaginea; performanțele dinamice
Nu ne place: Consumul; spațiul in spate
Marca Infiniti pare determinata sa fure din clientela marcilor premium germane si are la dispozitie cinci arme secrete, urmand ca din aceasta vara modelul M sa se alature arsenalului japonez.
Modelul din testul nostru are fixate ca ținte directe trei masini germane, Q5, X3 si GLK, toate cu calitați dovedite. Si, poate din acest motiv, potențialii clienți sunt mai reticenți in privința modelului EX37 atunci cand vine momentul alegerii unui crossover modern, in mare masura destinat asfaltului, puternic, impozant si cu o imagine de brand puternica. Da, e greu sa castigi o lupta cand ai de invins adversari de asemenea calibru. Iar lipsa unui motor diesel in gama, mai ales intr-o piața precum cea din Romania, nu face decat sa ingreuneze drumul unui producator relativ nou pe piața europeana. Noroc ca prezența unui motor diesel de 3,0 litri pentru modele FX si EX a fost confirmata pentru al doilea semestru al acestui an.
Aflat in pielea omului care are de cheltuit vreo 50.000 de euro pe un crossover de 320 de cai putere, inevitabil iți pui intrebarea: de ce as alege EX37 GT?
In primul rand ar fi performanțele dinamice de care dispune modelul japonez. Motorul V6 de 3,7 litri dezvolta 320 de cai putere la 7.000 rpm si un moment maxim de 360 Nm la 5.200 rpm. In aceste condiții sprintul pana la 100 de km/h are loc in 6,4 secunde, iar viteza maxima este de 240 km/h. Si daca aceste cifre ti se par impresionante pentru o masina care cantareste aproape 1.900 kg, urca-te la volan si cu siguranța vei fi dat pe spate. Apasa mai puternic pedala de accelerație si vei simți instantaneu cum cineva te impinge de la spate cu o forta incredibila si, chiar daca acea forța se mai domoleste dupa ce ai trecut de 160 km/h, asta nu inseamna ca masina ramane fara suflu. Distribuția maselor pe punți este de 54% pentru puntea fața si 46% pentru spate, iar acest lucru poate fi cu usurința „aplaudat” atunci cand intri pe porțiunea virajata din traseul tau spre partia de schi. Cutia de viteze funcționeaza impecabil In modul normal, dar, odata trecuta pe modul sport, nu va schimba treapta decat foarte aproape de linia rosie a turometrului, iar direcția este foarte frumos echilibrata si comunica prin volan ce se intampla cu rotile puntii fata. De sigur, obținerea unui astfel de comportament vine cu cateva mici neajunsuri: confortul la volan a fost trecut in plan secundar pentru ca, cel puțin pe drumurile din Romania, gropile si denivelarile asfaltului sunt transmise soferului si, in cazul deplasarilor mai lungi, pot deveni deranjante.
Consumul oficial este 11,3 l/100 km in ciclul combinat, dar aceasta valoare va fi cu greu atinsa, pentru ca nu vei rezista sa „mergi la consum” odata urcat la volanul EX-ului, iar asta se traduce in costuri de rulare ridicate, mai ales in condițiile unei utilizari in mediul urban, acolo unde consumul va ajunge linistit la 17,5 l/100 km.
In al doilea rand, plusul de imagine nu poate fi contestat. Modelele Infiniti sunt inca destul de rare in Romania, iar imaginea agresiva si puternic individualizata nu are cum sa nu te atraga. Cu siguranța designul nu se va plia pe toate gusturile, dar nota de exclusism trebuie apreciata. Un EX va atrage fara doar si poate mai multa atenție la un semafor decat oricare dintre rivalele germane menționate mai sus si asta poate conta in ochii unui potențial client.
Iar in al treilea rand, echiparea standard oferita de Infiniti pentru versiunea GT este impresionanta. Primesti totul, incepand cu sistemul de climatizare automata, conexiune USB sau iPod, sistem Bluetooth pentru telefonul mobil, tapiterie din piele, scaune fața reglabile electric pe 10 directii si incalzite, pilot automat, senzori de parcare fata/spate, faruri adaptive si terminand cu volanul reglabil electric pe ambele directii. De fapt, singurele opționale sunt pilotul automat inteligent cu funcție de franare automata (1.000 de euro), trapa actionata electric (1.000 de euro), monitor vedere perimetrica ce consta intr-un sistem de patru camere de luat vederi, una in fata, una in spate si cate una in oglinzile exterioare ce proiecteaza imaginile intr-un mod foarte ingenios pe display-ul central (alta mie de euro) si sistemul de navigație cu hard de 30 Gb ce include: ecran cu touchscreen, o unitate CD/DVD cu Infiniti Music Box de 10 Gb si ca era pentru marsarier (2.400 de euro). Va trebui sa traiesti totusi cu un spațiu limitat pentru locurile din spate si cu un portbagaj mai mic decat te-ai astepta. Norocul tau este ca nu vei simți probabil niciodata nevoia sa stai in spate si cu atat mai putin in portbagaj.
In concluzie, Infiniti EX37 GT are multe atuuri de partea sa si, daca stie sa le foloseasca asa cum trebuie, va castiga multi dintre clienții „germani” de crossovere puternice de partea sa.
Bani sa fie!
Fisa cumparatorului:
Motor: V6 3,7 l;
Pret: 49.850 euro;
Putere: 320 CP;
0-100: 6,4 s;
Viteza maxima: 240 km/h
Consum mediu: 11,3 l/100 km;
Emisii CO2: 265 g/km;
Taxa de inmatriculare: 0;
Text: Andrei Barbu; Foto: Dragos Savu