autovit.ro
B SECTIUNI

Test drive Infiniti G37 S Coupe

Strigatul de lupta al celor 320 de samurai mi-a ramas si acum intiparit in minte. S-au luptat la limita superioara a turatiei cu accelelratii naucitoare si viraje in ac de par, pentru ca la sfarsitul bataliei sa se relaxeze pentru un cruising triumfal.

Superioritate. Asta spune G37S Coupe privitorilor curiosi. Urca-te la volan, aseaza-te confortabil in scaun, trage-ti centura si apasa butonul de start. Vei auzi un murmur grav in fata ta, dupa care il vei simti cum trece pe sub tine, cum traverseaza masina de la un capat la altul si cum, in final, se va risipi in atmosfera cu un suierat de ramas-bun prin esapamentul dublu. Era primul contact cu masina si deja ma cucerise. „Ce masina e asta frate?”. ”Ai vreun turbo si tu ceva?”. Nu, nu am. Pentru ca nu am nevoie. Am 320 de cai disponibili la 7.000 de rotatii pe minut. Imi plac masinile care trebuie turate pentru a arata ce pot, iar acesta de fata nu face altceva decat sa imi cante in struna.

Privita din orice unghi masina arata bine. E agresiva, e rea si atrage multe priviri iscoditoare in trafic. Oamenii nu sunt obisnuiti cu modelul asta, pentru ca e rar. Nu e un Seria 3 Coupe, dar poate fi cel putin la fel de bun.

In interior esti rasfatat cu tot felul de mici atentii. De la coloana de directie reglabila electric, care se misca cu tot cu bordul masinii, pana la padelele din magneziu si ceasul din mijlocul consolei centrale. Scune confortabile, cu mai multe reglaje decat ai putea crede ca pot exista (14 la numar), tapiterie din piele, navigatie cu touch screen, camera pentru mersul cu spatele, trapa, pilot automat inteligent care nu te va lasa sa te apropii prea mult de masina din fata si care, daca tu esti mai atent la fata din dreapta decat la drum, va actiona franele cu pana la 25% din forta lor. Materiale de cea mai buna calitate si spatiu suficient pentru patru persoane. Cu conditia ca cele din spate sa nu aiba mai mult de 1,65 metri inaltime, pentru ca s-ar putea sa se dea jos din masina cu contuzii la nivelului cutiei craniene. Pe bune, in spate te vei lovi cu capul de plafon la fiecare denivelare mai serioasa. Dar in fata este loc destul si nu vei da cot in cot cu domnisoara din dreapta decat intentionat. Portbagjul in schimb este suficient de spatios pentru un week-end petrecut la mare, iar inginerii japonezi (a se citi specialistii de marketing) au creat un sistem special prin care poti depozita doua seturi de crose pentru partida de golf de duminica dupa-amiaza. G37S Coupe este o masina cu stil, care nu uita sa fie si rapida atunci cand este nevoie.

Cei 320 de cai putere sunt suficienti pentru a ajunge pana la 100 de km/h in mai putin de sase secunde si tot ei sunt responsabili si pentru viteza maxima de 250 km/h, limitata electronic. Dar mai important decat cifrele este sentimentul de roller-coaster pe care il traiesti la fiecare apasare mai hotarata a pedalei de acceleratie. Mai intai se face simtit sunetul motorului, dupa care incepi sa prinzi viteza. Si pe masura ce viteza creste, samuraii urla si mai tare. Atingi cele 7.000 rpm atat de repede incat, la inceput, nici nu mai apuci sa schimbi tu treptele de viteza. Dar dupa cateva minute incepi sa te obisnuiesti cu rapiditatea cu care morotul urca in ture. Nu imi plac in mod deosebit masinile cu cutii automate dar, in cazul de fata, aceasta a fost bine venita. Jantele pe 19 inch si suspensia sport care echipeaza acesta versiune a modelului G37 Coupe, sunt responsabile pentru un comportament surprinzator de placut pe orice drum virajat, dar calatoria ta nu va fi foarte lina, decat pe drumurile proaspat asfaltate. Iar sistemul de directie pentru rotile din spate, care vireaza si ele in functie de gradul de rotire al volanului si de viteza cu care te deplasezi, este absolut exceptional. La inceput ai impresia ca virezi prea repede, lucru care se si intampla de fapt, dar odata obisnuit cu felul in care masina raspunde la fiecare rotire de volan, vei fi pe deplin recunoscator inginerilor de la Infiniti pentru implementarea acestui sistem. Iar cutia automata cu sapte trepte este una dintre cele mai bune cu care am mers vreodata. Este mult mai permisiva cu turatiile si te aproape ca te lasa sa plafonezi V6-le. In plus, inginerii japonezi spun ca au creat un algoritm special prin care, spun ei, cutia de viteza identifica stilul de condus al soferului si astfel poate ajusta corespunzator schimbarea treptelor de viteza. Tot aceasta cutie de viteze mai are un sistem numit Downshift Rev Matching, prin care se sincronizeaza turatia motorului la trecerea intr-o treapta inferioara.

Decupleaza ESP-ul si vei putea sa scoti cat de mult fum vrei din anvelopele Bridgestone, iar diferentialul autoblocant nu face decat sa iti usureze sarcina. Te vei putea distra in orice parcare sau sens giratoriu, pentru ca masina este atat de controlabila incat dupa un timp vei merge numai cu de-a latul pe strada, spre disperarea celorlalti participanti la trafic. Si pentru ca o masina care accelereaza atat de bine trebuie sa se si opreasca bine, G37S Coupe are patru discuri ventilate cu diametrul de 355 mm pe fata si 350 mm pentru rotile din spate, care fac fata cu bine celor 1.719 kg de metal. La o prima privire distributia maselor pe punti, 56/44 nu pare ideala, dar motorul este montat cat se poate jos si de in spate, astfel ca centrul de greutate al masinii este destul de coborat incat orice miscare de ruliu care ar putea aparea este nesemnificativa.

Dar mai important decat felul in care aceasta masina ia curbele este felul in care te simiti la volan si felul in care oamenii de pe strada te privesc. Achizitionand acesta masina, vei urca automat pe scara respectului solcial. Nu te va claxona nimeni daca vei intarzia sa pleci de la semafor si nu iti va mai face nimeni din blituri pe autostrada. Masina asta impune mai mult respect decat modelele produse in Germania si asta conteaza, la fel si nota de exclusivism cu care sigla Infiniti pare ca s-a obisnuit.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)