autovit.ro
B SECTIUNI

Test Drive Second Hand – Volkswagen Touareg

Mărimea chiar contează
Touareg se descurcă foarte bine și pe șosea și în afara ei.

Touareg se descurcă foarte bine și pe șosea și în afara ei.Pe șosea Touareg se conduce foarte bine, dar spre deosebire de concurenții direct, cum ar fi BMW X5 de exemplu, accentul este pus pe confort și rafinament, nu pe o notă de sportivitate. Totuși, e bine de știut că nu poate egala felul în care Land Rover Discovery combină confortul cu o manevrabilitatea superioară, dar este foarte aproape, iar aceasta este cu adevărat o reușită. În același timp se descurcă destul de bine și în off-road spre deosebire de Volvo XC90 sau BMW X5, modele ce par a fi concepute doar pentru asfalt.

Touareg este, privit stric prin prisma dimensiunilor sale, o mașină de famile încăpătoare, cu un portbagaj imens, și suficient spațiu în spate pentru trei persoane adulte. Minusul este dat de lipsa unui al treilea rând de scaune, pe care XC90 și Discovery îl pun la dispoziție.

Pentru că Touareg este o mașină destul de mare, cel mai potrivit carburant este motorină, în mare parte datorită cuplului pe care îl produce diesel-urile și a unui consum de combustibil aproape decent. Oricum, pe piața second din România un Touareg pe benzină este extrem de rar, iar prețul mare de achiziție nu justifică o asemenea investiție. Cea mai populară motorizare este dieselul de 3,0 litri ce dezvoltă 240 CP, suficienți pentru a oferi performanțe dinamice satisfăcătoare, iar prețul se situează între 22.000 și 41.000 de euro. O altă variantă care nu ar trebui dată la o parte este R5-ul, echipat cu un diesel de 2,5 litri de 174 CP, dar trebui să știți că mașina se va mișca destul de greu, iar consumul de combustibil nu va fi cu mai mai jos. De evitat este V10 diesel, în mare parte din pricina prețului exagerat de mare și a costurilor de rulare. Dacă optați pentru un exemplar produs în primii ani de fabricație ai Touareg-ului puteți alege varianta de 3,2 litri pe benzină. Prețul se încadrează în acest caz între 12.500 de euro pentru un model din 2003 și crește până apropa e de 20.000 pentru un exemplar din 2005. Această varinată este foarte atractivă, atât prin prisma prețului scăzut, dar și prin prisma performanțelor oferite la volan. Ar mai fi disponibile trei variante pe benzină: un V6 de 3,6 litri, un V8 de 4,2 litri și un adevărat monstru W12 de 6,0 litri. Depinde de preferințele fiecăruia, dar noi credem că cea mai bună variantă rămâne dieselul de 3,0 litri și 240 CP, pentru felul în care îmapacă performanțele cu consumul și cu prețul.

Nu au prea fost semnalizate probleme tehnice majore, dar este bine de știu că VW a rechemat la fabrică mai multe exemplare produse în anul 2003 pentru defecte la frâna de mână și pentru posibile defecte la centrurile de siguranță din spate. Alte probleme nu au fost anunțate proprietari, iar acest lucru contează foarte mult, mai ales în perspectiva unei achiziții second.

Preț dealer (WeltAuto): 19.500
Minim/Maxim: 12.500/47.000
O sa-ti placa…: Confortul, calitatea
Dar nu si…: Consumul, uneori prețul

Text si foto: Andrei Barbu

2 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)