Berlina de clasa medie fabricata in perioada 2000 – 2007 a trecut cu brio examenul de maturitate, o dovada find rata scazuta a viciilor de fabricatie aparute in exploatare. Si chiar daca in general posesorii unui Mondeo se declara multumiti de investitia facuta, trebuie stiut ca la aceasta generatie au fost depistate si cateva puncte nevralgice.
Ford Mondeo este un autoturism de familie deosebit de apreciat de catre clientii romani, doar pe site-ul Autovit.ro fiind active in acest moment peste 454 de anunturi. Iar in mod surprinzator ponderea majoritara este detinuta de exemplare din a treia generatie.
Cu toate ca de aproximativ 5 ani aceasta generatie a fost scoasa de pe linia de productie, modelul teuton a continuat sa se impuna in randul clientilor prin rata scazuta a defectelor posibile si a devenit o referinta si pe piata autoturismelor la mana a doua. In general, utilizatorii s-au declarat satisfacuti de calitatea executiei, de gama performanta de motorizari si valoarea remanenta dupa o exploatare de cinci-sase ani. A treia generatie Ford Mondeo mai puncteaza la capitolul confort in habitaclu, asta datorita constructiei compacte a panourilor portierelor si a scaunelor.
Un alt avantaj amintit de catre posesori este conservarea buna a tapiteriei, fara deteriorari ori schimbari de nuanta, chiar si in zonele expuse unor utilizari mai intense. De asemenea a mai fost mentionata etanseizarea buna a habitaclului contra prafului prin chederul de calitate folosit la portiere si geamuri, iar in plus zgomotele din exterior sunt aproape imperceptibile ca urmare a izolarii fonice adecvate.
In practica cotidiana s-a observat ca echiparea standard si gama de motorizari sunt bine adaptate necesitatilor unei familii. Mai puncteaza volumul mare al portbagajului si multitudinea spatiilor de depozitare pentru obiectele de mici dimensiuni.
Insa la autoturismele din prima decada de fabricatie s-a constatat o uzura relativ ridicata a materialelor din plastic din zona manerului de pe panoul interior al usilor care induce exfolieri inestetice. Un alt punct nevralgic ar fi panoul interior montat pe plafon care nu retine prea bine asamblarile originale si astfel dupa cativa ani de exploatare intensa se pot desprinde parasolarele si chiar manerele de sustinere montate deasupra portierelor. In timp mai pot surveni anomalii legate de consumul de carburant, mai ales la motorizarile pe benzina de conceptie mai veche.
Prin urmare cei care se orienteaza catre un exemplar Ford Mondeo din a treia generatie ar trebui sa aleaga o masina din ultima decada de fabricatie (2005-2007), mai scumpa, dar mai fiabila si chiar mai economica. Voi ce sfaturi mai aveti?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.