
Cu o zi înaintea Salonului Auto de la Franfurt, Volkswagen a prezentat publicului cel mai nou model electric din gama sa: noul ID.3.
Promovat pe parcursul unei lungi campanii de teasing, VW ID.3 este primul model electric produs de Volkswagen pe o platformă complet nouă. Actualele vehicule electrice din gama constructorului german sunt adaptări ale modelelor cu motor termic: e-Up! și e-Golf.
Noul ID.3 este un model extrem de important pentru Volkwagen, fiind mașina care marchează trecerea mărcii din Wolfsburg către electrificarea totală. Până în anul 2030, VW plănuiește să renunțe complet la motoarele cu combustie internă.
Noul Volkswagen ID.3 este un automobil cu dimensiuni exterioare similare cu cele ale unui Golf. Însă, absența motorului termic a permis inginerilor crearea unor console foarte scurte și astfel noul ID.3 se bucură de mult spațiu la interior.
Motorul electric este amplasat pe puntea spate, iar acumulatorii sunt sub podea. Motorul electric va fi disponibil în două variante de putere: 150 și 204 CP. Platforma poartă numele MEB și va fi folosită și de alte modele din noua familie ID. Pentru ID.3 vor fi disponibile trei baterii de capacități diferite: 45 kWh (ce permite o autonomie de 330 km), 58 kWh (420 km autonomie) și 77 kWh (autonomie 550 km). Motorul electric dezvoltă un cuplu maxim de 310 Nm, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 160 km/oră.
Pentru început, în primul an de producție vor fi fabricate doar modele echipate cu bateria de 58 kWh. Noul ID.3 poate fi încărcat de la stații de putere mare de până la 100 kW, având nevoie de 30 min pentru o autonomie de 260 km. La stațiile AC, de putere mică, Volkswagen ID.3 se poate alimenta cu maxim 11 kW, aceasta fiind puterea maximă a încărcătorului de bord al mașinii.
Garanția oferită de Volkswagen pentru baterii este de 8 ani sau 160.000 km.
Noul ID.3 are un preț de bază ce pleacă de la 30.000 euro pentru versiunea cu bateria mică de 45 kWh. Începând cu anul 2020, primele exemplare livrate vor fi cele din ediția 1st, rezervate de clienți online contra sumei de 1.000 euro. Aceste exemplare folosesc bateria de 58 kWh și au un preț de pornire de 40.000 euro (cu TVA și fără subvenții).