
Între SUV-urile de clasă mare, Touareg este cel mai accesibil ca preț. El nu face parte din elita premium, dar totuși reușește să lupte aproape de pe picior de egalitate cu mult mai versatele modele de la Audi, BMW sau Mercedes-Benz. Pe piața second-hand, Touareg poate reprezenta o achiziție interesantă.
Atunci când ai rivali direcți precum BMW X5 sau Mercedes-Benz ML este destul de greu să te impui pe piață, însă Touareg a reușit mereu să ajungă pe lista scurtă a clienților. Calitățile precum spațiul interior generos sau platforma foarte solidă ce permite performanțe ridicate în teren accidentat l-au promovat ca o alternativă importantă la segmentul premium. Și să nu uităm de preț, care este cu mult sub al rivalilor săi. Iată ce ne arată piața de mașini rulate din România.
Volkswagen Touareg – an de fabricație 2010-2014 (a doua generație)
Chiar dacă îți dorești un Toareg nou este util să arunci o privire asupra ofertelor existente pe piața de mașini rulate. Aici există o multitudine de modele noi de la dealeri sau foarte puțin rulate, care pot avea prețuri foarte bune, sensibil sub cele de listă. Important este să găsești configurația care ți se potrivește. Cele mai multe oferte sunt cu motorul diesel 3.0 TDI, care este și cel mai potrivit pentru o astfel de mașină. Acesta are două versiuni de putere, una de 204 CP și una de 245 CP, cea din urmă fiind ca o manușă datorită valorilor mari de cuplu pe care le oferă și al rafinamentului în funcționare. Prețurile pentru modele produse în anul 2014 sau chiar 2015 sunt foarte ridicate, mașinile fiind practic noi. Astfel, există oferte cu prețuri ce variază între 40.000-62.000 de euro, în funcție de dotări, dar cu zero kilometri. Mașinile rulate pornesc de la circa 35.000 de euro, cu an de fabricație 2013 și rulaje ce se apropie de 80.000 de km. Însă, pentru un model cu an de fabricație 2011 și un rulaj de circa 130.000 de km, prețurile se situează în jurl valorii de 25.000 de euro.
Volkswagen Touareg – an de fabricație 2002-2010 (prima generație)
Pentru piaţa din România cele mai importante motorizări apărute în momentul lansării au fost cele diesel: 2.5 TDI (cinci cilindri, 174 CP) şi 3.0 TDI (lansat în 2004, şase cilindri, 225 CP). Alături de acestea au fost vândute şi câteva unităţi cu propulsorul V6 de 3,2 litri pe benzină, care dezvolta 220 CP sau cu cel V8 de 4,2 litri (310 CP). Foarte rar întâlnim şi dieselul V10 TDI, cu o cilindree de 5 litri şi 313 CP. În anul 2007, dieselul V6 a primit un plus de putere, ajungând la 240 CP, iar cel V10 a primit o versiune denumită R50, cu 350 CP şi 850 Nm.
Prețurile pentru un Touareg 3.0 TDI de 240 CP din prima generație pornesc de la circa 15.000 de euro, pentru un model fabricat în anul 2009, dar cu un rulaj relativ mare, ce trece de 180.000 km. Pentru modelele 2007-2008 prețul variază între 11.000 de euro și 13.500 de euro, iar prețurile coboară chiar și până la 6.500 de euro pentru modelele produse în 2003-2005.
O recomandare generală este să evitați mașinile cu un rulaj foarte ridicat sau să le verificați foarte bine la achiziție. Mașinile utilizate în teren accidentat suportă uzuri semnificative pentru componentele trenului de rulare, element care pot necesita sume consistente pentru reparație. Așadar, o verificare extrem de amănunțită la o astfel de mașină este obligatorie.