Denumirea comerciala a sistemului de transmisie integrala de la Mercedes-Benz care a fost introdus prima data in anul 1986 pe berlina de clasa medie W124.
In acea perioada nu era un sistem 4WD permanent ci unul ce cupla electronic transmisia integrala printr-un diferential central cu doua ambreiaje. In mod 2WD puterea era transmisa 100% la puntea spate iar modul integral permitea doua moduri de splitare a acesteia: fie 35% fata si 65% spate, fie 50:50.
A doua varianta a sistemului 4Matic a aparut la sfarsitul anilor ’90 si este, de data aceasta, unul permanent si foarte performant. Format din trei diferentiale deschise (fata, mijloc si spate), acesta se bazeaza pe senzorii ABS si ETS (Electronic Traction Sistem) care monitorizeaza rotatia fiecarei roti in parte si detecteaza orice amorsare de rupere de aderenta. Astfel, chiar daca doar o singura roata are aderenta, sistemul va permite deplasarea masinii.
In conditii normale de drum, puterea este transmisa in proportie de 60% catre puntea spate, transmitand un feeling de masina transmisie spate si cu o directie lipsita de efecte secundare datorate cuplului excesiv pe rotile fata.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.