autovit.ro
B SECTIUNI

60 de ani de istorie Chevrolet Corvette

Dupa cum probabil ati aflat deja, la editia din acest an a Salonului Auto de la Detroit a fost lansata cea de-a saptea generatie Corvette. Mai puternica si mai agresiva ca niciodata, noua versiune Corvette preia o serie de detalii caracteristice fiecarei generatii, de la caroseria usoara a lui C1 si pana la farurile fixe ale lui C6. Asa ca va propun o incursiune in istoria de sase decenii a legendarului autoturism sporty…

Chevrolet Corvette Stingray 2014 ramane fidel originilor sale, fiind un autoturism sport cu doua locuri care garanteaza o experienta unica in condus. Iar pe langa design-ul impresionant si tehnologiile avansate, noul Corvette este cel mai puternic si mai eficient model de serie din toate timpurile… Astfel cea de-a saptea generatie se bazeaza pe un V8 de 6,2 litri care dezvolta o putere de 450 CP si un cuplu maxim de 620 Nm, valori care ii asigura o accelerare de la 0 la 100 km/h in mai putin de 4 secunde! Dar haideti sa vedem cum a evoluat de-a lungul vremii Chevrolet Corvette, de la decapotabila trendy a anilor ’50 – ’60, la super-sportiva din zilele noastre.

1960 Chevrolet Corvette Convertible

Generatia I (C1): 1953 – 1962
Prima generatie Corvette a fost lansata pe 17 ianuarie 1953, in cadrul expozitiei Motorama organizata de catre General Motors la hotelul Waldorf Astoria din New York. In momentul lansarii, Corvette C1 a fost primul autovehicul de serie cu o caroserie produsa integral din fibra de sticla, iar toate versiunile acestei generatii au fost decapotabile. Exemplarele fabricate in primii doi ani erau propulsate de motorul Chevrolet cu 6 cilindri in linie, iar din al treilea an de productie s-a optat pentru legendarul V8 Small Block.

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

1966 Chevrolet Corvette Sting Ray Coupe

Generatia a II-a (C2): 1963 – 1967
Cea de-a doua generatie Corvette, cunoscuta sub denumirea de Sting Ray, a reprezentat o revolutie in design, tehnologie si performanta. Iar daca prima generatie a fost construita pe o platforma de sedan modificata, de la a doua generatie Corvette s-a optat pentru una reproiectata pe baza unei arhitecturi specifice. Corvette C2 s-a remarcat si prin stilul inovator al caroseriei coupe, iar multi considera ca acest Corvette 1963 este unul dintre cele mai atragatoare modele din intreaga istorie auto. Mai mult, Corvette C2 a introdus si farurile retractabile care urmau sa devina un element distinctiv al acestui model pe parcursul urmatorilor 41 de ani.

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

1968 Chevrolet Corvette

Generatia a III-a (C3): 1968 – 1982
A treia generatie a fost si cea mai longeviva… Corvette C3 s-a lansat in 1968 sub denumirea Stingray, insa fanii au botezat-o “rechinul”, datorita stilului vadit mai agresiv. In anul 1975, motorul standard de 5736 cmc dezvolta o putere de doar 165 CP, adica cu aproximativ 20% mai putin prin comparatie cu propulsorul Small Block anterior de 195 CP. Iar pentru fabricarea caroseriei acestei generatii s-a optat pentru materiale compozite, in special compozit laminat (SMC). Mai mult, aceasta generatie a fost si cea mai apreciata de catre clienti, astfel pe parcursul anului 1979 au fost comercializate 58.307 exemplare Corvette, recordul all-time de vanzari anuale pentru acest legendar autoturism.

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

1987 Chevrolet Corvette Convertible

Generatia a IV-a (C4): 1983 – 1996
Si a patra generatie Corvette si-a pastrat proportiile caracteristice, blocurile optice spate duble si rotunde, precum si farurile retractabile, dar a venit si cu o serie de noutati printre care se numara noua luneta hatchback pentru facilitarea accesului la zona de incarcare. In materie de stil, Corvette C4 s-a mai remarcat prin panoul de instrumente electroluminiscent, dar si prin eleganta caroserie cu un coeficient aerodinamic de 0,34, adica cu circa 25% mai mic decat al celei de-a treia generatii. In anul 1985, sub capota s-a introdus injectia TPi, anuntand epoca moderna a injectiei directe.

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

2001 Chevrolet Corvette Coupe

Generatia a V-a (C5): 1997 – 2004
De la a cincea generatie, Corvette a inceput sa creasca in dimensiuni, dar sa si scada in greutate. Astfel Corvette C5 cantarea cu aproape 45 kg mai putin prin comparatie cu generatia anterioara ca urmare a introducerii unor panouri pentru caroserie din SMC in care era injectat mai mult plastic, dar si datorita adoptarii unui sasiu mai usor. Motorul Small Block a fost complet revizuit, astfel noul propulsor dispunea de un bloc de cilindri usor, din aluminiu, precum si o galerie de admisie din material compozit care cantarea sub 4,5 kg.

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

2009 Chevrolet Corvette ZR1

Generatia a VI-a (C6): 2005 – 2013
A sasea generatie Corvette a surprins prin farurile fixe, asta pentru a reduce masa si coeficientul aerodinamic al caroseriei. Insa blocurile optice spate duble si rotunde, precum si linia caracteristica a interiorului au fost pastrate. Mai mult, aceasta generatie dispunea de sasiu si design identice cu C5. Insa in anul 2006 a fost lansat modelul C6 Z06 ce beneficia de sasiu din aluminiu si panouri de caroserie din fibra de carbon, astfel greutatea a fost redusa cu aproximativ o treime. La exterior, modelul Z06 era diferit de celelalte modele Corvette, mai ales prin utilizarea panourilor din fibra de carbon pentru aripile fata, pentru pasajele rotilor fata si pentru aripile spate. Chiar si Corvette ZR1 2009 utiliza aceeasi structura din aluminiu a sasiului ca modelul Z06, dar includea mai multe componente ale caroseriei din fibra de carbon.

Cam acestea sunt principalele repere din istoria legendarului Chevrolet Corvette. Voua care dintre aceste generatii va place mai mult? Va astept comentariile mai jos…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)