
Acum câteva luni, Renault prezenta KWID, un crossover de clasă A, cu o lungime a caroseriei de doar 3,68 metri, destinat pentru piața din India. Micul SUV avea ca ideee principală satisfacerea nevoii de mobilitate pentru o piața aflată într-o expansiune accelerată. De ce este această mașină importantă pentru Europa sau chiar pentru România?
Recent, o serie de zvonuri care circulă în industria auto sugerează că micul Renault KWID este un candidat excelent pentru transformarea într-un model Dacia. Evident, din partea ambelor mărci nu există niciun fel de informații oficiale în acest sens. Un SUV cu dimensiuni de clasă mică, cu un preț de achiziție foarte competitiv, ar fi perfect pentru marca românească. Cu puțin timp în urmă, fotografii spion au surprins KWID în teste pe drumurile din Germania, ceea ce semnifică posibilitatea omologării modelului francez pentru piața din Europa, iar asta ar aduce cu un pas mai aproape modelul de o intrare în gama Dacia. Mai mult, reprezentanții Renault au afirmat în momentul prezentării lui KWID că acesta este un produs global. Momentan toate acestea sunt supoziții. Chiar dacă KWID ar intra sub umbrela Dacia, șansele ca el să fie produs la Mioveni sunt nule, deoarece fabrica românească funcționează la capacitate de producție maximă.
Renault KWID Racer / Renault KWID Climber
Pentru Salonul Auto de la New Delhi, Renault a pregătit două noi versiuni de caroserie pentru KWID, ceea ce confirmă faptul că micul SUV are deja succesul scontat și devine un model important în portofoliul mărcii. KWID Racer are un design ușor modificat față de versiunea de serie, cu elemente de caroserie desenate mai agresiv, jante de 18 inchi și este destinat segmentului tânăr. Locurile din spate au fost înlocuite de un roll-cage, care nu va ajunge în versiunea de serie.
Cel de-al doliea concept pregătit de Renault și bazat pe KWID este denumit Climber și este destinat celor care au un spirit de aventură mai dezvoltat și aleg să aibă incursiuni mai dese în teren accidentat ușor. Climber are o gardă la sol mai mare și protecții suplimentare sub mașină, dar și în partea de jos a caroseriei, pentru ca vopseaua să fie protejată de zgârieturile provocate de vegetație sau pietrele aruncate de roți.
Posibilitatea ca Renault KWID să ajungă sub marca Dacia este din ce în ce mai mare, mai ales că micul SUV este un model bine primit pe piața din India.