Dupa o perioada marcata de intense speculatii, aseara la Berlin a fost lansata oficial cea de-a saptea generatie VW Golf. Si chiar daca toata lumea se astepta ca de aceasta data nemtii sa vina cu un nou model spectaculos, mai ales ca si design, Golf VII pare mai degraba o evolutie, nicidecum o revolutie.
Dupa ce actualul VW Golf (2009 – 2012) a fost catalogat ca fiind mai degraba un facelift mai amplu al celei de-a cincea generatii, era de asteptat ca acum nemtii sa pluseze puternic la capitolul design. Insa si de aceasta data compacta teutona “merge pe cartea” inovatiei tehnologice, un atu prin care si-a castigat de fiecare data clientela.
Despre design-ul noului VW Golf se poate spune doar ca se aliniaza identitatii vizuale a celorlalte modele din gama constructorului german. Mai mult, stilul lui VW Golf VII este asemanator cu cel al actualului Golf, fiind sesizate doar cateva retusuri care pun mai bine in valoare caracterului compactei teutone. Mai trebuie spus ca fata de generatia anterioara, noul VW Golf este cu 56 mm mai lung, o redimensionare care se regaseste in mare parte la nivelul ampatamentului. Astfel oficialii VW afirma ca au mai fost adaugati inca 15 mm pentru picioarele pasagerilor care calatoresc pe locurile din spate, iar noul portbagaj este mai incapator cu 30 litri.
Insa la nivel tehnic, lucrurile sunt complet diferite… In primul rand a saptea generatie Golf este construita pe noua platforma tehnica MQB pe care sunt fabricate mai multe modele ale grupului VW. Prin urmare au fost eficientizate o serie de costuri de productie, iar in cazul lui VW Golf noua platforma asigura reducerea cu pana la 100 kg a greutatii intregului autoturism. Mai mult, reprezentantii VW afirma ca au fost reduse si consumurile de carburant cu pana la 23% si chiar emisiile poluante.
Habitaclul a fost complet revizuit… VW mentioneaza ca noile materiale folosite la interior sunt calitativ mai bune, iar finisarile sunt tipice modelului teuton. De asemenea, noul VW Golf VII dispune in standard de sistem multimedia cu display touchscreen, cu dimensiuni de la 5 la 8 inci in functie de nivelul de echipare. O alta inovatie ar mai fi adoptarea scaunelor Active-Ergo care permit protejarea optima a spatelui soferului.
VW Golf VII dispune de o serie de noi sisteme de asistenta la rulare, utilizate in acest moment de catre modelele VW din segmentele superioare. Vorbim despre sistemul Cruise Control Adaptiv ACC care mentine automat distanta fata de autoturismul din fata, City Emergency Braking pentru franarile de urgenta la viteze de pana in 30 km/h, Lane Departure Assist pentru avertizarea la parasirea benzii de rulare, precum si de multe alte sisteme inteligente de asistenta a soferului.
In privinta gamei de motorizari, reprezentantii VW au mentionat ca noul Golf va dispune de propulsoare pe benzina de la 1.2 litri la 1.4 litri, cu puteri cuprinse intre 85 si 150 CP. Oferta turbodiesel se bazeaza pe un 1.6 TDI de 105 CP si un 2.0 TDI care dezvolta 150 CP, insa se pare ca vor mai fi adaugate si alte motoare pana la debutul comercial.
Acestea ar fi pe scurt principalele puncte forte ale noului VW Golf. Totusi mai sunt o sumedenie de alte schimbari prin comparatie cu modelul anterior. Voi ce parere aveti despre aceasta a saptea generatie VW Golf?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.