Anti Lag System, cunoscut popular si ca “Bang-Bang”, este un sistem folosit la masinile de competitie dotate cu turbocompresor.
Dupa cum se stie, turbina are nevoie de un timp de raspuns intre solicitarea pedalei de acceleratie si intrarea efectiva in actiune. Acest timp de raspuns (Lag) se datoreaza necesitatii cresterii vitezei gazelor de evacuare pana la nivelul la care inving inertia mecanica a paletelor turbinei. Acest timp de raspuns este cu atat mai mare cu cat dimensiunile turbinei cresc. ALS-ul intra in actiune atunci cand pilotul ridica piciorul de pe acceleratie, pentru a preintampina pierderea de presiune si, implicit, de viteza de rotatie a axului turbocompresorului. In caz ca acest sistem nu ar exista, la reapasarea acceleratiei pilotul ar trebui sa astepte din nou sa treaca timpul de raspuns.
Masinile de curse dotate cu ALS emit bubuituri si flacari pe esapament in timpul decelerarilor. Acestea se datoreaza temperaturilor mari din sistemul de evacuare a gazelor si a amestecului nears ajuns in respectivul esapament, care in momentul contactului explodeaza. Dezavantajul cel mai important al sistemului ALS este faptul ca efectul franei de motor este mult redus.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.