
Prima generaţie a lui BMW Z4 a înlocuit în gamă vechiul BMW Z3, însă dimensiunile sale au fost mai mari, caroseria a fost mult mai rigidă, iar platforma era nouă şi prelua elemente de la Seria 3 (ex. suspensia multilink spate, mult mai avansată decât arhitectura propusă la Z3). Pentru a nu creşte prea mult greutatea faţă de Z3, pentru Z4 s-au utilizat materiale uşoare, precum aluminiul (pentru capotă şi anumite elemente ale trenului de rulare) sau magneziu (pentru cadrul acoperişului). Coeficieuntul aerodinamic era de 0,35.
Dacă în primă fază, BMW a introdus la vânzare doar versiunea roadster (E85), în anul 2006 a fost oferită şi o versiune coupé (E86), cu o caroserie mult mai rigidă şi astfel un caracter dinamic mai accentuat. Tot în acel an, toată gama Z4 a primit un facelift care a adus modificări îm ceea ce priveşte echipamentele disponibile, motorizările au fost noi sau revizuite, iar unele elemente de design interior şi exterior redesenate.
La capitolul puncte negative, BMW Z4 a fost critical, în special, pentru trenul său de rulare extrem de rigid, care transforma orice drum prost într-un adevărat calvar. În plus, direcţia cu acţionare electrică a înlocuit-o pe cea hidraulică, astfel încât mulţi jurnalişti auto au spus că direcţia este destul de fadă şi nu prea directă pentru o maşină cu un asemenea caracter dinamic.
BMW Z4 – gamă de motorizări
BMW Z4 a fost oferit numai cu propulsoare pe benzină, după cum urmează: 2.0i (150 CP, 2005-2008), 2.2i (170 CP, 2003-2005), 2.5i (192 CP, 2003-2005), 2.5i (177 CP, 2006-2008), 3.0i (231 CP, 2003-2005), 3.0i (218 CP, 2006-2008), 3.0si (265 CP, 2006-2008). Alături de aceste motorizări, atât pentru roadster, cât şi pentru coupé a fost disponibilă versiunea M, care preluat motorul de la M3, de 3,2 litri şi 343 CP. Motorizările erau oferite standard cu o cutie manuală cu 6 trepte, iar unele erau disponibile opţional cu o cutie automată cu 6 trepte.
BMW Z4 – fiabilitate şi întreţinere
În general, Z4 este considerat un model foarte fiabil, fără să fie supus de-a lungul timpului unor defecţiuni grave. Totuşi, la achiziţie este foarte important să-l verificaţi bine pentru că orice elemente care trebuie schimbate sunt foarte costisitoare. De exemplu, capota din aluminiu este extrem de scumpă, iar orice defect minor poate aduce cheltuieli mari. Datorită faptului că este foarte rigid, trenul de rulare poate fi supus unor uzuri premature dacă maşina a fost condusă pe drumuri proaste. Este bine ca acesta să fie verificat cu atenţie.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.