
Cea de-a doua generaţia a lui Mazda6 a fost lansată în anul 2007 şi a utilizat o platformă modificată pe care a folosit-o şi Ford pentru anumite modele, printre care şi Mondeo. Mazda6 a fost disponibilă în trei versiuni de caroserie: sedan, hatchback şi combi. Mazda6 este unul dintre cele mai agile şi plăcut de condus modele din clasa medie, însă oferă şi plusuri atunci când vine vorba de utilitatea cotidiană.
Combi-ul are un portbagaj foarte spaţios la care oferă un acces extrem de facil (la fel ca şi versiunea hatchback), ceea ce face această versiune ideală pentru familiile cu nevoi ridicate de spaţiu. Deşi sedanul are şi el un portbagaj mare, gura de încărcare îngustă limitează accesul, astfel încât obictele voluminoase sunt mai dificil sau imposibil de încărcat. Toate versiunile oferă o bancheta spate fracţionabilă care, la rabatare, crează o suprafaţă plană de încărcare cu portbagajul.
Mazda6 are un tren de rulare destul de rigid, cu o puternică tentă sportivă, în special dacă o raportăm la alte modele din clasă. Asta aduce un comportament foarte plăcut şi un caracter dinamic la limită, însă scade din confortul la rulare, în special în oraş, unde există multe denivelări scurte, precum liniile de tramvai. După faceliftul din anul 2010, trenul de rulare a fost modificat pentru a fi mai elastic şi pentru a oferi mai mult confort. Tot atunci, au existat mici schimbări în materie de design şi noi materiale şi texturi pentru interior.
Mazda6 – gamă de motorizări
Mazda6 a fost disponibilă cu trei motorizări pe benzină şi două dieseluri, în mai multe verisuni de putere. Astfel, propulsoarele pe benzină cu fost: 1.8i (120 CP), 2.0i (155 CP) şi 2.5i (170 CP). Cele diesel au avut doar două unităţi, însă au fost disponibile în mai multe trepte de putere: 2.0 MZR-CD (140 CP) şi 2.2 MZR-CD (129 CP, 163 CP şi 180 CP). Dieselul de 2,2 litri este de generaţie mai nouă, însă el are problema cilindreei, care în România aduce un impozit mai mare (792 lei anual). În rest, el este foarte rafinat şi are valori de consum foarte bune. În versiunile de putere de 163 CP şi 180 CP, acest diesel este foarte spotiv. Pe benzină, motorul de 2 litri este vivace, se turează repede şi e plăcut de condus în regim sportiv.
Mazda6 – fiabilitate şi întreţinere
Mazda6 este una dintre cele mai fiabile modele din clasa medie. Rata defecţiunilor semnalate este redusă, iar asta face ca întreţinerea să nu necesite fonduri suplimentare pentru reparaţii. Totuşi, la dieselul de 2 litri s-au semnalat probleme cu sistemul de ungere al motorului şi, de aceea, este foarte important că nivelul uleiului să fie mereu corect. S-au mai semnalat probleme la cutia de viteze manuală la dieseluri, care are tendinţa de a agăţa, dar problema are rezolvare la dealerii autorizaţi. Printre incidentele minore se mai numără pierderi ale freonului sau zgomote de la plasticele din bord.
Pe piaţa de second-hand de la noi, Mazda6 are o prezenţă ridicată, existând modele care pleacă de la preţuri de circa 8.000 de euro.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.