autovit.ro
B SECTIUNI

Analiză: Opel Astra H (2004-2009)

În anul 2004, Opel lansa cea de-a treia generaţia a lui Astra, un model ce avea să concureze cu VW Golf V, Ford Focus, Peugeot 308 sau Skoda Octavia. Astra H s-a remarcat prin faptul că a oferit o serie de echipamente opţionale disponibile în premieră în clasa compactă, prin calitatea materialelor oferite la interior, dar şi prin dieselul 1.9 CDTI, rafinat, economic şi cu performanţe foarte bune pentru versiunea de top.

În anul lansării, Astra H a fost disponibilă iniţial în versiunea hatchback, cu cinci portiere, iar spre sfărşitul lui 2004 a fost disponibilă şi în versiunea Caravan. În 2005, Astra H a fost oferită cu o caroserie coupe, cu trei portire, devirată din hatchback, dar cu un design aproape în întregime schimbat. Cu numele de GTC, aceasta împărţea cu versiunea hatchback doar câteva elemente de caroserie, restul fiind complet redesenate. Din anul 2007 a fost disponibilă versiunea cabriolet cu acoperiş rigid, denumită Astra TwinTop.

Printre cele mai importante premiere din clasa compactă s-au numărat sistemul de iluminare adaptiv cu bi-xenon, denumit AFL. Deşi acum aceasta este un echipament comun, Astra H a fost primul model din clasa compactă disponibil cu un astfel de sistem. Tot în premieră pentru clasa compactă a fost oferit şi sistemul IDS+, cu un tren de rulare adaptiv, cu două moduri, Normal şi Sport. În modul Sport nu doar trenul de rulare era mai rigid, ci şi direcţia mai incisivă şi pedala de acceleraţie mai sensibilă. Versiunea GTC a dispus de un acoperşis panoramic, practic o prelungire fără întrerupere a parbrizului, care făcea ca ambianţa interioară să fie una extrem de plăcută şi luminoasă.

Gama de motorizări a fost compusă din cinci unităţi pe benzină şi trei diesel, dar cu mai multe versiuni de putere. Propulsoarele pe benzină porneau de la 1.4 Twinport (90 CP) şi continua cu 1.6 Twinport (105 CP, 115 CP din 2006), 1.8i (125 CP, 140 CP din 2005), 1.6 Turbo (180 CP, doar din 2006) şi 2.0 Turbo (170 CP, 200 CP şi 240 CP pentru versiunea OPC). La bază, dieselurile au avut micul motor 1.3 CDTI (90 CP), apoi gama a continuat cu 1.7 CDTI (80 CP, 100 CP, 110 CP, 125 CP, ultimele două din 2007) şi 1.9 CDTI (100 CP, 120 CP şi 150 CP). În materie de motorizări pe benzină, 1.4 Twinport şi 1.6 Twinport au fost propulsoare plăcute, silenţioase şi pretabile la uzul urban. La diesel, 1.3 CDTI a fost extrem de economic, iar 1.9 CDTI foarte apreciat pentru prestaţiile dinamice, în special versiunea de 150 CP, care reprezenta cel mai puternic diesel din clasa compactă în momentul lasării sale.

opel astra h spate

La începutul anului 2007, Astra H a trecut printr-o operaţiune de facelift care a adus mici modificări la faruri şi stopuri, modele noi de jante şi un interior cu texturi diferite, dar şi gama de motorizări revizuită.

Astra H a fost apreciată pentru ţinuta sa de drum foarte sigură, dar şi pentru dieselurile 1.9 CDTI excelente. La modelele echipate cu IDS+ direcţia era foarte precisă, iar dinamica considerată una de top în clasă. Interiorul era confortabil, cu spaţiu bun pentru pasageri, dar fără prea multe spaţii mici pentru depozitare.

În materie de fiabilitate, Astra H s-a dovedit un model foarte apreciat, cu puţine probleme semnalate de-a lungul timpului. Printre probleme enumerăm: bieletele anti-ruliu care necesită înlocuire destul de des, probleme cu avertizări false în bord, compresorul de climă care cedează. La dieselurile 1.9 CDTI a existat o problemă cu admisia, însă componenta defectă este revizuită din anul 2006.

 

4 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)