autovit.ro
B SECTIUNI

Analiză: Volvo S40 (2004-2012)

Cea de-a doua generație a lui Volvo S40 a fost construită pe acceași platformă utilizată pentru versiunile europene ale lui Mazda3 și Ford Focus. Cu toate acestea, constructorul suedez a modificat anumite componente pentru ca S40 să oferă cât mai mult din specificul mărcii la rulare. Volvo este renumit pentru motoarele sale cu cinci cilindri în linie, a căror dezvoltare modernă a început în anul 1993, odată cu lansarea modelului 850. Pentru S40, au existat mai multe versiuni ale motorului cu cinci cilindri, în special pe versiunile de top, foarte puternice. S40 este considerat un model de clasă compactă, sedanul având o lungime de ce variază între 4,46-4,48 metri, în funcție de anul fabricației.

În general, Volvo S40 este un model axat pe confort, cu un tren de rulare elastic și foarte plăcut, dar și cu un interior foarte bine finisat. Totuși, nu trebuie uitat faptul că platforma utilizată este aproape identică cu cea de la Mazda3 și Ford Focus, două dintre cele mai sportive compacte din aceea perioadă. De accea, în versiunile mai puternice, S40 este rapid și chiar dinamic pe drumurile virajate. Tot pentru aceste versiuni a fost disponibil și un sistem de tracțiune integrală. Nu trebuie uitată nici atenția pe care suedezii o arată pentru capitolul siguranță, S40 fiind unul dintre cele mai sigure modele din segmentul său.

S40 a avut parte de primul său facelift în anul 2008, când designul a fost ușor schimbat, au apărut echipamente noi precum farurile adaptive cu bi-xenon, noi sisteme audio, dar și o gamă de motorizări optimizată. La începutul anului 2011, propulsoarele lui Volvo S40 au fost din nou revizuite, astfel încât cinci dintre motorizări au trecut la standardul de poluare Euro 5 (2.0, T5, D2, D3, și D4).

Volvo S40 exterior spateVolvo S40 – gamă de motorizări

Practic, propulsoarele lui S40 se împart în trei mari categorii. Prima dintre ele este găsită pe modele produse între anii 2004-2007: 1.6i (100 CP), 1.8i (125 CP), 2.0i (145 CP, din 2006), 2.4i (140 CP și 170 CP), 2.5 T5 AWD (220 CP) și 2.0 D (136 CP). Apoi, între anii 2007 și 2011 gamă de motorizări s-a modificat puțin, la bază fiind aceleași propulsoare, unele cu puteri ușor schimbate. După anul 2011 și până la finalul producției gama a arătat astfel: 1.6i (100 CP), 2.0i (145 CP), 2.5 T5 AWD (230 CP), DRIVe (1.6 diesel, 109 CP), D2 (1.6 diesel, 115 CP), D3 (2.0 diesel, 150 CP) și D4 (2.0 diesel, 177 CP). Noile motorizări diesel sunt foarte rafinate și economice, dar cele mai spectaculoase motoare din gamă sunt cele T5, din toate generațiile. Acestea au însă un consum și impozite ridicate.

Volvo S40 – întreținere și fiabilitate

Volvo S40 este un model cosiderat fiabil, însă bineînțeles că există probleme mai mari sau mai mici care au fost semnalate de-a lungul timpului. Printre cele mai importante se numără: rechemare pentru scurgeri de carburant (important – trebuie verificat dacă a fost făcută), rechemare pentru scurgeri de apă în zona parbrizului, rechemare pentru instalarea unui nou soft la versiunile T5, care îmbunătățește consumul de combustibil, probleme la frâna de mână. În plus, versiunile de top sunt mai scumpe de întreținut, dar motorizările mici au costuri normale pentru un model de clasă compactă.

Pe piața de second-hand din România S40 are o prezență destul de importantă, cu prețuri de pornesc de la circa 5.000 de euro și ajung la 10.000 de euro.

 

2 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)