Denumit AFU (Aide au Freinage d’Urgence) in tarile francofone sau EBA (Emergency Brake Assist)/BAS (Braking Assistance System) in tarile anglo-saxone acest sistem este de o importanta capitala in cazul unor franari de urgenta atata timp cat soferul nu are puterea necesara sa apese cu o presiune suficient de mare pedala de frana.
Mai pe larg, senzorii detecteaza o franare extrem de rapida, o apasare brusca pe pedala de frana, apasare care, insa, nu este suficient de puternica pentru a efectua o manevra de urgenta. Acesta este cazul tipic al soferilor de sex feminin, care nu au aceeasi masa musculara ca si soferii barbati, insa au viteza de reactie la fel de buna cu a acestora.
In acest moment, creierul electronic dicteaza o suplimentare temporara a presiunii in circuitul de franare, astfel incat sa compenseze lipsa de putere a apasarii.
Sistemul a fost dezvoltat de Daimler-Benz si Lucas/TRW in 1992.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.