
In ultima vreme, adica in ultimii ani, cei mai „populari” constructori germani se intrec in declaratii si in comunicate de presa ce vizeaza acesta clasa a „coupe-urilor cu patru usi”. Bineinteles, in acesta etapa moderna a automobilului, tonul a fost dat de Mercedes-Benz, prin al sau CLS.
Dupa, au urmat Ford, Opel si Volkswagen prin Mondeo, Insignia si Passat CC. Si mai tarziu, Audi si BMW au incercat o iesire din tipare prin A5 Sportback si controversatul Seria 5 GT. Nu putem spune ca au fost chiar modele de succes, dar au deschis noi porti si au testat piata.
Acum, Audi a prins curaj si, dupa un nou model in clasa mica, A1, a lansat oficial noul A7 Sportback, o masina „bussiness-premium” care trebuie sa fure din clintela obisnuita cu rivalul din Stuttgart. Privind pozele si cunoscand posibiltatile tehnice ale celor de la Audi nu pot sa critic nimic la noul model, dar inevitabil, imi pun intrebarea: „Daca BMW decide sa lanseze Gran Coupe Concept, Audi o sa mai vanda ceva?”
Oricum, lasand la o parte ratiunile de marketing ce stau in spatele acestor modele, imbinarea intre un coupe si o limuzina, nu mi-a parut niciodata foarte potrivita. De ce as vrea un Sportback, Gran Coupe Concept sau CLS, care nu ofera in intregime niciuna dintre calitatile „parintilor”?
Nu vei avea nici un coupe sportiv, dar nici o limuzina spatioasa si confortabila. Pe viraje te vei clatina, pe locurile din spate vei da cu capul de plafon, iar pretul de lista depaseste de cele mai multe ori, atat pretul unui coupe, cat si pe cel al limuzinei. Marketing, marketing, dar pana cand va mai functiona?