
Traseul viitoare autostrăzi Pitești-Sibiu a fost stabilit, iar noul termen de finalizare este anul 2020. Ministerul Transporturilor a ales varianta 3 pentru traseul viitoarei autostrăzi, iar costurile estimate sunt de două miliarde de euro.
Ministerul Transporturilor a anunțat prin vocea noului ministru, Dan Costescu, că a ales varianta numărul 3 pentru traseul viitoarei autostrăzi Pitești-Sibiu. Ministerul propusese anterior cinci variante de traseu pentru dezbatere publică. Traseul ales pornește de la actualul capăt al autostrăzii București-Pitești și merge către Curtea de Argeș. De aici continuă către Tigveni, se intersectează apoi cu drumul județean 678A care leagă Curtea de Argeș de Râmnicu Vâlcea și continuă către satul Văleni. De aici, autostrada va vira spre vest, va trece prin două tuneluri de 500 și 700 metri pentru a intra pe Valea Oltului în dreptul localității Călimănești. Astfel, autostrada va deservi, practic, și orașul Râmnicu Vâlcea. Autostrada va continua spre Sibiu pe Valea Oltului unde va avea nevoie de șapte tuneluri, dintre care cel mai lung va avea 2.700 metri. Următorul nod rutier este în apropierea localităţii Racoviţa după care drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa. Traseul continuă către Veştem unde se intersectează cu actualul drum Sibiu-Braşov, iar apoi autostrada va fi conectată la centura Sibiului.
Studiul de fezabilitate va fi gata la jumătatea anului 2016, iar noul ministru al transporturilor spune că autostrada va fi construită în 3-4 ani, termenul de finalizare înaintat în acest moment fiind anul 2020. Sibiu-Piteşti este una din cele mai aşteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din România, Automobile Dacia. Lucrările ar urma să înceapă anul viitor, întâi 10 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa şi 31 de kilometri dintre Piteşti şi Curtea de Argeş.
Autostrada Pitești-Sibiu va avea o lungime de 116 kilometri, iar costurile estimate pentru realizarea ei sunt de două miliarde de euro. 85% din fonduri vor fi furnizate de Uniunea Europeană.