
Nou lansatul BMW Seria 5 a impresionat prin pachetul tehnologic pe care îl propune, dar și prin performanțele dinamice care depășesc sensibil vechea generație. Dacă în momentul lansării, germanii nu au oferit detalii despre o versiune hibridă, la finalul anului, BMW a publicat toate informațiile despre BMW 530e iPerformance. Aceasta va ajunge pe piață în luna martie a anului 2017.
Astfel, bavarezii utilizează același sistem de propulsie pe care îl știm și de la alte modele ale mărcii, însă în ultima formă a evoluției tehnologice. Motorul termic este unul turbo de 2,0 litri, care dezvoltă 184 CP și 320 Nm. Acesta este cuplat la un motor electric, cu o putere de 95 CP și 250 Nm, astfel încât puterea maximă totală a sistemului de propulsie este de 252 CP și 420 Nm.
În ceea ce privește performanțele dinamice, 530e iPerformance are cu ce se lăuda. Accelerația 0-100 km/h este atinsă în doar 6,2 secunde, iar viteza maximă este de 235 km/h, valori foarte bune pentru un model hibrid.
BMW 530e iPerformance – autonomie electrică de 50 km/h
Și pentru că un model hibrid trebuie să se laude cu cifre de consum foarte bune, 530e are de partea sa câteva valori care îi vor bucura pe fanii modelelor verzi. Datorită unui acumulator de 9,2 kWh, din care doar 7,4 kWH se pot consuma, limuzina bavareză poate rula până la 50 km pur electric, cu viteze de până la 140 km/h. Dacă luăm în calcul și motorul pe benzină, autonomia în traficul real poate ajunge la circa 650 de kilometri. Consumul calculat pentru primii 100 km/h, cu bateria plină, este de 1,9 l/100 km/h.
Pe lângă comutatorul Driving Experience Control, tipic pentru BMW, cu setările SPORT, COMFORT şi ECO PRO, conducătorii vor avea la dispoziţie şi butonul eDrive. Acesta le permite adaptarea modului de rulare în funcție de traseul lor, prin cele trei moduri de condus: AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE şi BATTERY CONTROL.