
După un ciclu de viață de doar 6 ani, BMW a decis să pună capăt primei generații a celui mai mic SUV din familie. Cu un design foarte îndrăzneț la exterior, noul X1 ascunde o mulțime de noutăți sub caroserie.
Principala noutate a lui X1 este adusă de adoptarea noii platforme utilizate și pentru Seria 2 Active Tourer. Asta înseamnă că SUV-ul bavarez renunță la tracțiunea spate în favoarea celei față, un pas foarte important pentru un producător cu o tradiție recunoscută în construcția mașinilor cu tracțiune spate. Bineînțeles, pentru versiunile mai puternice, X1 va fi oferit și cu un sistem de tracțiune integrală.
La exterior, X1 a devenit mai înalt cu 53 mm, ceea ce permite un nivel de spațiu interior mai generos la nivelul capului, dar și o poziție de conducere mai înaltă cu 36 mm, ceea ce va asigura o vizibilitate mai bună și o senzație mai puternică de SUV. Foarte important pentru interior este și portbagajul care a crescut cu 85 de litri față de generația anterioară, ajungând acum la un volum util de 505 litri, ce poate fi extins până la 1.550 de litri în momentul rabatării banchetei. În plus, bancheta spate poate culisa înainte-înapoi pe o distanță de 13 cm, în funcție de nevoile de spațiu. Pentru a personaliza aspectul interior și exterior, BMW propune patru pachete diferite: Sport Line, xLine și M Sport. Sistemul multimedia are la bază un ecran de 6,5 inchi în echiparea standard sau unul de 8,8 inchi, oferit opțional împreună cu sistemul multimedia de top.
BMW X1 – motorizări
În materie de motorizări, X1 aduce ca noutate arhitectura ce implică montarea propulsoarelor transversal. În momentul lansării, vor fi disponibile două propulsoare pe benzină și trei diesel, cu puteri cuprinse între 150 CP și 231 CP. Versiunea de bază va fi oferită cu dieselul de 2,0 litri și 150 CP (sDrive18d), motorizare disponibilă și cu 190 CP (xDrive20d). Cel mai puternic diesel va avea 231 CP (xDrive25d) și va accelera de la 0-100 km/h în doar 6,6 secunde.
Pentru cei care apreciază motorizările pe benzină, BMW oferă versiunea xDrive20i cu 192 CP și cea xDrive25i de 231 CP, ambele cu o cilindree de 2,0 litri. Acestea vor putea fi comandate cu o cutie de viteze manuală sau cu una automată cu 8 trepte. Ulterior, vor fi oferite motorizări foarte economice, cu trei cilindri.
BMW X1 va fi prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, comercializare fiind prevăzută spre finalul acestui an.