
În anul 2003, BMW X3 a fost deschizătorul de drum pentru SUV-ul modern. Cu un concept extrem de bine pus la punct, care permitea un stil de conducere dinamic, dar versatilitate excelentă în ceea ce privește utilizarea de zi cu zi, X3 a reușit să cucerească peste 1,5 milioane de clienți. Într-un procent covârșitor, aceștia au rămas fideli modelului la fiecare schimbare de generație sau facelift. Iată ce aduce nou generația actuală.
Designul exterior al noului X3 aduce un plus de eleganţă. A treia generaţie a primului Sports Activity Vehicle (SAV) premium din clasa medie urmează linia familiară a gamei BMW X prin combinarea aspectului off-road robust cu o apariţie sportivă. Formele mai puternic conturate ascund masa extrem de bine repartizată între punți, de 50/50, ceea ce facilitează o ținută de drum sportivă, tipică oricărui BMW.
În partea frontală, formatul compact al grilei tridimensionale a radiatorului şi proiectoarele de ceaţă cu design hexagonal, o premieră pentru un model BMW X, subliniază caracterul încrezător al noului BMW X3. Mergând spre spate, stopurile (al căror aspect tridimensional, cu LED-uri integrale în variantă opţională, asigură o prezenţă impozantă), spoilerul de pe acoperiş – semnificativ înclinat în jos – şi ţevile de eşapament duble creează o imagine puternică.
La interior, toate materialele sunt mai plăcute la atingere, iar elementele au fost ușor redesenate pentru a se integra în noua linie a designului interior de la BMW. Opțional, X3 poate fi comandat cu un head-up display color, dar și cu intrumente de bord digitale, care au în spate un ecran de 12,3 inchi cu o grafică extrem de plăcută. Tot opțional, X3 poate beneficia de BMW Display Key, deja disponibilă la BMW Seria 7, BMW Seria 5 şi BMW i8. BMW Display Key oferă o serie întreagă de informaţii, precum de combustibil şi activităţile de service sau întreţinere care trebuie efectuate sau dacă geamurile sau trapa au fost închise la părăsirea automobilului. În plus, poate fi utilizată şi pentru a opera încălzirea auxiliară.
Pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea, ruliul a fost redistribuit mult pe puntea spate, iar orientarea spre spate a sistemului de tracţiune integrală xDrive a crescut şi mai mult. Gestiunea inteligentă a tracţiunii integrale permite efectuarea de ajustări în funcţie de situaţia de condus şi, în acelaşi timp, se asigură o tracţiune maximă. Cei care apreciază comportamentul dinamic au parte de sisteme opționale precum suspensie M Sport, tren de rulare adaptiv (Dynamic Damper Control), frâne M Sport şi direcţie sport variabilă.
Deși nu mulți clienți se vor încumeta în teren accidentat este bine de știut faptul că unghiul de atac (25,7o) şi unghiul de degajare (22,6o) ale noului BMW X3, împreună cu un unghi de rampă de 19,4o, oferă o marjă suficientă pentru negocierea unor secţiuni abrupte sau a unor creste. Şi, cu o rază de trecere longitudinală de 500 mm, BMW X3 poate aborda uşor şi traversarea vadurilor.
Gama de motorizări cuprinde cinci propulsoare, trei pe benzină (de la 184 la 360 CP) și două diesel (190 CP și 265 CP). Cutia automată cu 8 trepte este standard pentru toate versiunile, la fel ca și sistemul de tracțiune integrală xDrive.