
După ce anterior am prezentat câteva variante de break de pe piaţa second-hand din România ce pot fi achiziţionate pentru mai puţin de 5.000 de euro, acum încercăm să propunem câteva modele cu aceeaşi caroserie, dar la un preţ mai mare, de 8.000 de euro. Pentru a prezenta modele cât mai actuale, am ales doar maşinile mai noi de anul 2008. Astfel, pentru această sumă modele care se încadrează în criteriile selectate sunt doar din clasa compactă şi medie, modelele break de clasă mare fiind semnificativ mai scumpe sau mai vechi de anul 2008.
1. VW Passat Variant 2.0 TDI, 2009-2011, 120.000-180.000 km
VW Passat este unul dintre cele mai apreciate modele de clasă medie, iar versiunea Variant este foarte spaţioasă, cu un portbagaj mare (603 litri) şi o modularitate foarte bună. Passat are un tren de rulare ce oferă un compromis excelent între o ţinută de drum sigură şi un nivel ridicat de confort. Motorul 2.0 TDI există în mai multe versiuni de putere (110 CP, 140 CP şi 170 CP), funcţionează rafinat şi are o valoare de consum foarte bună. Versiunea de 140 CP este poate fi apreciată pentru dinamica pe care o oferă, iar cea de 170 CP oferă deja prestaţii sportive.
2. Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI, 160.000 km
Ford Mondeo Turnier este apreciat în primul rând pentru trenul său de rulare, care deşi propune un nivel foarte bun de confort, oferă cea mai bună sportivitate pentru un break de familie. Portbagajul este mai mic decât la Passat (542 de litri), însă modularitatea este bună. Materialele din interior sunt mai slabe calitativ decât la alţi rivali din clasă, însă spaţiul pentru pasageri este generos. Dieselul de 2 litri are două versiuni de putere (140 CP şi 163 CP), ambele fiind rafinate şi economice. Prestaţii dinamice sunt bune, în special pentru versiunea de 163 CP.
3. Opel Insignia SportsTourer 2.0 CDTI, 2009, 100.000 km
Opel Insignia este apreciată de foarte mulţi ca fiind cel mai frumos model de clasă medie, iar versiunea SportsTourer nu face excepţie. Datorită siluetei elegante, hayonul este extrem de gros, chiar masiv, iar portbagajul oferă un volum maxim util de 540 de litri. Rabatarea banchetei spate se face facil, la fel ca în cazul lui Mondeo şi Passat, iar suprafaţa creată este una plană. Dieselul 2.0 CDTI vine în trei versiuni de putere (110 CP, 130 CP şi 160 CP), este elastic, însă uşor mai zgomotos. Consumul este foarte bun.
4. Skoda Octavia Combi 2.0 TDI, 2011, 150.000 km
Deşi face parte din clasa compactă, Skoda Octavia este foarte apropiată de un model de clasă medie din punct de vedere al valorii de spaţiu util pe care îl oferă. Volumul portbagajului său este uriaş şi oferă nu mai puţin de 610 litri pentru bagaje, practic peste toate modelele prezentate mai sus. La fel ca şi în cazul lui Passat, dieselul 2.0 TDI poate fi apreciat ca silenţios şi foarte economic. Trenul de rulare nu este la fel de rafinat ca modelele de clasă medie, însă oferă un nivel bun de confort.
Tot la valoarea de 8.000 de euro, pe piaţa de SH mai pot fi găsite modele precum: Toyota Avensis, VW Golf, Ford Focus, Citroen C5, Opel Astra J sau Alfa Romeo 159.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.