
Spiritele s-au incins iarasi pe eterna problema a modificarii Codului Rutier. Si chiar daca nu este pentru prima oara cand sunt propuse o serie de amendamente care sa inaspreasca abaterile de la normele rutiere, de aceasta data sanctiunile supuse dezbaterii publice sunt fara precedent.
Intr-o interventie pentru Mediafax, ministrul de interne liberal Radu Stroe a declarat ca printre amendamentele propuse pentru revizuirea actualului Codul Rutier se numara si posibilitatea de suspendare a permisului de conducere daca soferul nu a platit amenda in termen de 30 zile, iar in unele cazuri soferii care produc accidente grave ar putea ramane fara permis pana la trei – patru ani.
Aceasta a fost declaratia care a pus “gaz pe foc”…. Pe de o parte politistii considera ca o lege mai aspra este singura solutie pentru descurajarea teribilistilor din trafic si reducerea numarului de accidente, iar pe de alta parte societatea civila sustine, pe buna dreptate, ca orice sanctiune ar trebui corelata cu veniturile populatiei. Astfel, prin adoptarea unei cresteri exponentiale a cuantumului amenzilor ne vom trezi ca suntem printre cele mai saraci cetateni ai Uniunii Europene, dar cu cel mai aspru Cod Rutier. Iar un alt revers al medaliei ar fi cresterea coruptiei, deoarece in loc sa fie platita o amenda de circa 10.000 – 16.000 lei, cel sanctionat va incerca o “intelegere” cu politistul, o practica obisnuita in Romania si care nu va fi eradicata niciodata. Prin urmare, pe cine avantajeaza o astfel de marire a sanctiunilor?
Ministrul de Interne a mai mentionat ca “Solutia nu este doar cresterea amenzilor. Ceea ce pregatim noi este un pachet mai complex de masuri, in care aspectul coercitiv reprezinta numai o mica parte.” Dar sa vedem care sunt principalele revizuiri mentionate in proiectul de lege propus M.A.I:
a) Trecerea pe culoarea rosie a semaforului:
In prezent: 4-5 puncte-amenda si permisul suspendat 30 de zile;
In viitor: 125-200 puncte-amenda si permisul suspendat 2 ani de zile.
b) Accident provocat din cauza trecerii pe culoarea rosie:
In prezent: 6-8 puncte-amenda si permisul suspendat 60 de zile;
In viitor: 25-200 puncte-amenda si 3 ani fara permis.
c) Conducerea sub influenta bauturilor alcoolice:
In prezent: 9-20 puncte-amenda si 90 de zile permisul suspendat;
In viitor: 125-200 puncte-amenda si 3 ani fara permis.
d) Accident provocat pe fondul consumului de alcool:
In prezent: 9-20 puncte-amenda si permisul suspendat 90 de zile;
In viitor: 125-200 puncte-amenda si 4 ani fara permis.
e) Nepurtarea centurii sau a castilor de protectie:
In prezent: 2-3 puncte-amenda si 2 puncte penalizare;
In viitor: 9-20 puncte-amenda si 6 puncte-penalizare.
f) Nerespectarea regulilor la trecerea cu calea ferata:
In prezent: 9-20 puncte-amenda si permis suspendat 90 de zile;
In viitor: 125-200 puncte-amenda si 3 ani fara permis.
g)Suspendarea permisului pentru neachitarea amenzii in 30 zile
Sursa: realitatea.net/ proiect M.A.I
Insa nu toti oamenii politici sunt de acord cu masurile supuse dezbaterii publice de catre liberalul Radu Stroe… Astfel seful pe linie de partid al Ministrului de Interne, liderul PNL Crin Antonescu a declarat ca “Ideea de a inaspri legea trebuie totusi calibrata cumva mai gradual. Am vorbit cu multi oameni in aceste zile care m-au sunat sa-mi explice ca e totusi prea mult pentru o greseala pe care o poti comite sa-ti pierzi permisul patru ani“.
Voi ce parere aveti despre aceste amendamente supuse dezbaterii publice?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.