autovit.ro
B SECTIUNI

Cum te pregătești să vinzi o mașină second-hand în timpul pandemiei de coronavirus

Dacă plănuiești să vinzi o mașină, însă nu ai reușit să-i găsești un proprietar până în prezent, probabil ești îngrijorat de faptul că, din cauza pandemiei de coronavirus, acum îți va fi aproape imposibil să găsești un cumpărător. 

Deși situația actuală ne limitează din multe puncte de vedere, este important să învățăm să ne adaptăm și să modificăm modul în care facem lucrurile, chiar și atunci când vine vorba de vânzarea unei mașini. 

În continuare îți vom prezenta toți pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a-ți vinde mașina într-un timp foarte scurt și îți vom explica ce măsuri sunt necesare pentru a duce la bun sfârșit procesul de vânzare a mașinii în condiții de siguranță:

Igienizarea mașinii

Pentru a-ți crește șansele de a vinde o masina, este esențial să te asiguri că aceasta este curată, atât pe interior, cât și pe exterior. Totuși, în timpul acestei pandemii, este absolut necesar să te asiguri că mașina este igienizată și dezinfectată temeinic, pentru a fi pregătită atunci când un potențial cumpărător dorește să o vadă. 

Astfel, pentru ca mașina să nu prezinte o sursă de contaminare cu coronavirus sau cu alte bacterii, este necesar să o dezinfectezi chiar tu, folosind șervețele dezinfectante, soluții de curățare cu dezinfectant și săpun antibacterian. Atunci când te ocupi de igienizarea mașinii, trebuie să acorzi o atenție deosebită volanului, schimbătorului de viteze și bordului, însă nici scaunele sau pedalele nu sunt elemente care trebuie neglijate.

Pentru volan, schimbător de viteze și bord, este necesar să folosești șervețele umede antibacteriene și să te asiguri că acoperi întreaga suprafață atunci când le ștergi. În ceea ce privește podeaua, pedalele și scaunele, poți folosi o soluție dezinfectantă, pe care să o pulverizezi peste toate aceste suprafețe. Nu uita nici de mânerele ușilor, de portbagaj sau de cotiere, pentru că și acestea sunt extrem de predispuse la contractarea de viruși. 

Cum trebuie sa arate prezentarea automobilului

Prezentarea mașinii

După ce mașina a fost curățată temeinic atât pe interior, cât și pe exterior, este momentul să o pregătești pentru scoaterea la vânzare. În condițiile în care cererea pentru mașini second-hand este ușor mai scăzută în această perioadă, este important să îți iei toate măsurile pentru a te asigura că produsul tău iese cât mai mult în evidență și că toate calitățile sale sunt valorificate în anunțul de vânzare. 

Astfel, pe lângă clasicele fotografii pe care le vei posta alături de anunțul text, este indicat să concepi și un material video de prezentare, în care să prezinți toate caracteristicile mașinii, și, eventual, să surprinzi și câteva momente în care te deplasezi cu aceasta. Realizează un material video doar dacă mașina ta se află în apropierea blocului în care locuiești sau în curtea casei, astfel încât să fii în siguranță.    

Dacă este posibil, poți profita de acest material video și pentru a face o prezentare audio a mașinii, în care să explici potențialilor clienți câte ceva despre istoricul autoturismului, despre motorizare și despre orice consideri că ar crește șansele de a-i găsi un nou proprietar. 

Citește și: Ce avantaje ai daca iti pui masina la vanzare pe o platforma online, cum o alegi si la ce trebuie sa fii atent

Deși prezentarea mașinii în acest mod nu îți va aduce automat un cumpărător, șansele ca un potențial client să fie interesat de automobil sunt mult mai mari, lucru care te duce cu un pas mai aproape de vânzarea sa. 

Discuția cu potențialul cumpărător

Odată ce un potențial client se declară interesat de mașina ta, îi poți propune să purtați o discuție, în care să-i oferi mai multe detalii despre automobil sau, eventual, să negociați prețul final. Totuși, trebuie să accepți faptul că, în această perioadă, cumpărătorii pot fi mai sceptici și că va fi nevoie să le demonstrezi că mașina este în starea de funcționare pe care ai prezentat-o în anunț și că este bine ingrijita.

Tocmai de aceea, în loc de obișnuitul apel telefonic, îi poți propune clientului să purtați o discuție video. Profită de aceasta pentru a asigura clientul că toate informațiile pe care le-ai furnizat despre mașină sunt reale și oferă-i dovezi video live care să ateste acest lucru. De asemenea, în cazul în care clientul are anumite nelămuriri sau neclarități, nu ezita să îi confirmi prin imaginile video că mașina este, într-adevăr, într-o stare bună.

De asemenea, în timpul conversației, explică-i clientului că mașina este complet igienizată și că, dacă decide să o vizioneze, nu se va supune niciunui risc. Deși această informație nu este de interes într-o zi obișnuită, în această perioadă poate reprezenta o îngrijorare destul de mare a foarte multor persoane. 

Desigur că un apel video nu poate înlocui o vizionare și un test-drive al mașinii, însă va crește semnificativ șansele ca potențialul cumpărător să își dorească să vadă automobilul. 

Lucruri de care trebuie sa tii cont pentru a igieniza masina

Vizionarea mașinii

Întâlnirea propriu-zisă cu șoferul este destul de dificilă în această perioadă, așa că recomandarea ar fi să-i sugerezi cumpărătorului să aștepte până când această situație de criză se va încheia, urmând ca mai apoi să vizioneze și să testeze mașina în condiții de siguranță deplină.

În situația în care deții o firmă care se ocupă cu vânzarea de automobile poți realiza întâlnirea, întrucât potrivit Ordonanței Militare Nr. 8, „Este permisă circulația în afara locuinței/gospodăriei pentru achiziția de autovehicule, piese de schimb pentru autovehicule și servicii de reparații auto”. 

Totuși, trebuie să te asiguri că respecți un set de reguli speciale prin care să eviți, pe cât posibil, să vă puneți în pericol sănătatea.

În primul rând, este necesar să te asiguri că locul în care vă întâlniți este unul deschis și cât mai ferit de persoane. Atunci când vă vedeți față în față este esențial să evitați strângerile de mână sau orice alt contact fizic și să purtați discuția la o distanță de cel puțin 1,5 metri unul de celălalt. 

Înainte de a te prezenta la întâlnire, dotează-te cu o sticluță de dezinfectant, mască și mănuși, iar atunci când clientul dorește să intre în mașină, roagă-l să-și dezinfecteze mâinile. Aceste măsuri pot părea drastice, însă sunt complet justificate pentru o situație de criză precum cea din prezent. 

În cazul în care nu te confrunți cu o nevoie absolut urgentă de a vinde mașina, cel mai indicat este să aștepți până la reducerea gradului de severitate al pandemiei și te întâlnești atunci cu potențialul client. Toate măsurile de mai sus sunt extrem de eficiente pentru reducerea riscului de contaminare cu coronavirus, însă nu îl elimină complet și, tocmai de aceea, cea mai indicată metodă este amânarea vânzării până ce lucrurile se vor mai liniști. 

Sursa foto: Shutterstock

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)